PolskaKobiety oglądają telewizję dłużej niż mężczyźni

Kobiety oglądają telewizję dłużej niż mężczyźni

W 2008 r. statystyczna Polka powyżej 16. roku
życia codziennie oglądała telewizję średnio przez 3 godz. i 48
min. To o ponad 21 minut więcej w porównaniu do mężczyzn w tym
samym wieku - wynika z badania TNS OBOP "Kobieta z pilotem".

05.03.2009 | aktual.: 17.03.2009 11:46

Od 1997 r., kiedy TNS OBOP rozpoczął badania telemetryczne, kobiety poświęcają na oglądanie telewizji więcej czasu niż mężczyźni. Największa różnica miała miejsce w 2007 r., kiedy panie oglądały telewizję średnio o 26 minut dziennie dłużej niż mężczyźni.

Najwięcej czasu kobiety przeznaczają na oglądanie stacji TVP1 (w okresie od marca ub.r. do lutego br. - 24% całkowitego czasu spędzonego przed telewizorem). Kolejne miejsca zajmują: TVP2, TVN oraz Polsat. Panowie w tym samym okresie najchętniej oglądali: TVP1, TVP2, Polsat, TVN.

Stacjami, których widownię stanowią przede wszystkim kobiety to Mezzo, Zone Romantica, oraz JimJam. Dla porównania, stacjami o najbardziej męskiej widowni w tym samym okresie były Sport Klub+, Canal+ Sport2 oraz Patio TV.

W okresie od 1 marca 2008 do 28 lutego 2009 r. niespełna jedną czwartą (24%) czasu spędzonego na oglądaniu czterech najpopularniejszych stacji (TVP1, TVP2, Polsat i TVN) kobiety przeznaczyły na oglądanie seriali. Przez kolejne 19% czasu oglądały filmy, a 13% przeznaczyły na rozrywkę. Mężczyźni najwięcej czasu przeznaczyli w tym okresie na oglądanie filmów (23%). Seriale znalazły się na drugim miejscu - 20% czasu.

Najchętniej oglądanym przez kobiety programem był serial "M jak miłość". Premierowe odcinki oglądało średnio 4,9 mln pań w Polsce (61% kobiet oglądających telewizję w tym czasie). Kolejne miejsca zajęły zmagania polskiej reprezentacji w piłce nożnej z drużynami Austrii, Niemiec i Chorwacji podczas Mistrzostw Europy.

Choć kobiety przeznaczają na oglądanie telewizji więcej czasu niż mężczyźni, w ciągu doby jest też pora bardziej "męska" - między północą, a 6 rano.

Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP od 1997 r. na próbie 3071 osób powyżej 4 roku życia, bez uwzględnienia widowni gościnnej.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)