Klienci e‑banków wolą bezpieczeństwo
Zdecydowana większość internautów korzystających z e-bankowości jest gotowa na zrezygnowanie z części udogodnień w e-bankach, jeśli zwiększyło by to poziom bezpieczeństwa internetowych transakcji - wynika z raportu przygotowanego przez brytyjską firmę analityczną Javelin Strategy and Research.
Podczas badań firma przepytała 2750 internautów korzystających z bankowości internetowych. Zapytano ich m.in. o to, czy byliby skłonni zrezygnować z części rozwiązań poprawiających komfort korzystania z e-bankowości, jeśli miałoby to pozytywnie wpłynąć na bezpieczeństwo. Jak się okazało, do takiego poświęcenia jest skłonnych 90% klientów e-banków - jedynie 10% pytanych stwierdziło, iż lepiej byłoby, gdyby zrezygnowano z części zabezpieczeń na rzecz zwiększenia udogodnień.
Z raportu dowiadujemy się także, że klienci e-banków najbardziej obawiają się nie kradzieży pieniędzy z konta, lecz przejęcia ich danych przez przestępców i późniejszego wykorzystania ich do kradzieży ( np. poprzez nieautoryzowane korzystanie z kart płatniczych ).
Ankietowanych zapytano również o to, jakie formy zabezpieczania powinny być wdrażane w bankach internetowych - tu najczęściej wymieniano nowe metody autoryzowania użytkowników oraz rozwiązania, które gwarantowałyby pokrycie wszelkich strat klienta w przypadku kradzieży środków z konta.