"Kiedy musisz działać szybko". Promują się na kradzieży w Luwrze

Niemiecka firma Böcker zyskała nieoczekiwaną popularność po tym, jak jej podnośnik został użyty podczas zuchwałej kradzieży w Luwrze. Przedsiębiorstwo postanowiło wykorzystać sytuację w kampanii reklamowej, wykorzystując kontrowersyjne w tym kontekście hasło: "kiedy musisz działać szybko".

Niemiecka firma promuje się na kradzieży w LuwrzeNiemiecka firma promuje się na kradzieży w Luwrze
Źródło zdjęć: © X
Justyna Lasota-Krawczyk

Co musisz wiedzieć?

Po doniesieniach o napadzie w Paryżu menedżerowie firmy Böcker postanowili wykorzystać zainteresowanie mediów. Rodzinna spółka z Werne pod Dortmundem została nieświadomie wplątana w kradzież klejnotów w Luwrze, kiedy wyszło na jaw, że złodzieje użyli podnośnika ich produkcji.

Bat na kierowców na A2. Wpadali jeden za drugim

Nowe, żartobliwe hasło reklamowe brzmi "kiedy musisz działać szybko". Kampania na Facebooku i Instagramie ruszyła w ciągu doby od śmiałej kradzieży. W reklamie użyto zdjęcie słynnego już podnośnika do mebli Agilo, którego złodzieje użyli, by dostać się przez okno do muzeum, zabrać biżuterię z epoki napoleońskiej wartą szacunkowo 88 mln euro i w mniej niż 10 minut uciec z łupem na motocyklach.

Firma podkreśla, że urządzenie, którego pochylona drabina na zdjęciach prasowych sięga balkonu na pierwszym piętrze, może przenosić "do 400 kg skarbów z prędkością 42 m na minutę - jest ciche jak szept".

- To było oczywiste, że mamy do czynienia z tragicznym wydarzeniem, nasze urządzenie zostało niewłaściwie użyte. Ale gdy okazało się, że nikt nie ucierpiał, postanowiliśmy nieco zażartować - powiedziała Julia Scharwatz, szefowa marketingu.

Mieszane reakcje na kampanię

Reakcje na kampanię były mieszane. Choć zdaniem Scharwatz większość reakcji jest pozytywnych, a internauci doceniają firmę za błyskotliwość, pojawiają się również krytyczne głosy.

"Francuzi są zszokowani i zasmuceni, a niemiecka firma na tym korzysta w reklamie. Czarny humor..." - przytacza jeden z komentarzy. Mimo kontrowersji, kampania zyskała ogromny zasięg, osiągając 1,7 miliona odbiorców na Instagramie, co dla Böcker jest zaskakująco wysokim wynikiem w porównaniu do wcześniejszych treści.

Źródło: X, "The Guardian"

Wybrane dla Ciebie
"Niesłychane". Niemcy reagują na słowa generała na temat Merkel
"Niesłychane". Niemcy reagują na słowa generała na temat Merkel
Fatalna pomyłka brytyjskiej policji. Premier "jest przerażony"
Fatalna pomyłka brytyjskiej policji. Premier "jest przerażony"
USA uderzają w prezydenta Kolumbii. "Przywódca narkotykowy"
USA uderzają w prezydenta Kolumbii. "Przywódca narkotykowy"
Co dalej z IPN-em? Polacy zabrali głos
Co dalej z IPN-em? Polacy zabrali głos
Rosji brakuje żołnierzy. Putin sięga po 2 miliony rezerwistów
Rosji brakuje żołnierzy. Putin sięga po 2 miliony rezerwistów
Porażka PiS w sieci. Panele tematyczne z minimalnym zainteresowaniem
Porażka PiS w sieci. Panele tematyczne z minimalnym zainteresowaniem
Wyniki Lotto 24.10.2025 – losowania Eurojackpot, Multi Multi, Ekstra Pensja, Kaskada, Mini Lotto
Wyniki Lotto 24.10.2025 – losowania Eurojackpot, Multi Multi, Ekstra Pensja, Kaskada, Mini Lotto
Taka pogoda zapowiada się w listopadzie. Są prognozy
Taka pogoda zapowiada się w listopadzie. Są prognozy
Balony z Białorusi nad Litwą. Zamknięto lotniska
Balony z Białorusi nad Litwą. Zamknięto lotniska
Pentagon wysyła lotniskowiec. Ujawniono cel
Pentagon wysyła lotniskowiec. Ujawniono cel
Pociąg zderzył się z łosiem. Podróżni musieli się przesiąść
Pociąg zderzył się z łosiem. Podróżni musieli się przesiąść
Wysłannik Kremla w USA. Zarzuca próby "wykolejenia" dialogu
Wysłannik Kremla w USA. Zarzuca próby "wykolejenia" dialogu