KE krytykuje producentów alkoholu
Komisja Europejska, która wkrótce ujawni
opracowywaną przez siebie strategię walki z nadużywaniem napojów
wyskokowych, skrytykowała "nadmierny" lobbing uprawiany
przez niektórych producentów alkoholu, prowadzony nie tylko wśród
eurodeputowanych.
Komisja Europejska jest zaskoczona intensywnością kampanii lobbingowej prowadzonej przez niektórych ludzi przemysłu - oświadczył rzecznik komisarza ds. zdrowia i ochrony konsumentów Markosa Kyprianu, Philip Tod, który skrytykował "nadmierny lobbing" uprawiany przez producentów.
Od miesięcy Komisja Europejska omawia problem strat, jakie powoduje w krajach Unii Europejskiej zbyt duże spożycie napojów alkoholowych.
Jedna z propozycji Kyprianu, aby na butelkach alkoholu umieszczać napisy ostrzegające o jego szkodliwości dla zdrowia, podobnie jak na opakowaniach papierosów, budzi szczególnie wiele polemik.
Opory producentów alkoholu znajdują poparcie w niektórych kręgach w samej Komisji, zwłaszcza reprezentujących rolnictwo.
Dla uspokojenia przesadnych obaw Philip Tod oświadczył: Bruksela nie jest zaniepokojona umiarkowanym spożyciem alkoholu i nie zamierza czynić porównań między tytoniem i alkoholem.
Jeśli chodzi o uzależnienie od nikotyny, nie ma takiego jego poziomu, który wykluczałby ryzyko, tymczasem w przypadku alkoholu niepokój budzi nie jego spożycie, lecz nadużycie - dodał rzecznik.