PolskaKatowice: najdroższa promocja miasta w kraju

Katowice: najdroższa promocja miasta w kraju

Katowice: najdroższa promocja miasta w kraju
Źródło zdjęć: © WP.PL
16.07.2014 14:04, aktualizacja: 17.07.2014 11:09

Katowice w tym roku na promocję miasta chcą przeznaczyć prawie 14 mln zł. To najwięcej w całej historii miasta i najwięcej w przekroju całej Polski.

Portal MarketingMiejsca.com.pl, specjalizujący się w branży marketingowej, opublikował ranking polskich miast, które chcą przeznaczyć największe sumy na promocję miejsca w tegorocznym budżecie. Ku zaskoczeniu wszystkich na pierwszym miejscu znalazły się Katowice z niebagatelną kwotą 13,7 mln złotych. W ten sposób stolica Śląska zdeklasowała takie miasta jak: Kraków, Wrocław, Gdańsk, Warszawa, Łódź, Poznań, Gdynia.

- Nasze miasto jest nastawione na turystykę biznesową – tłumaczy w rozmowie z WP.PL rzecznik katowickiego Urzędu Miejskiego, Jakub Jarząbek. – Katowice są miejscem wielu ważnych spotkań biznesowych, właśnie kończymy budowę Międzynarodowego Centrum Kongresowego. Program jego promocji i zagospodarowania przygotowaliśmy już dużo wcześniej - dodaje.

Katowicki rynek usług dostanie zatem zastrzyk pieniędzy od uczestników wszelkich kongresów, eventów i sympozjów biznesowych. Poza tym Katowice oprócz tego, że posiadają duże predyspozycje, by zostać biznesowym centrum Polski, promują także sport i kulturę.

- W Katowicach organizowane są Mistrzostwa Świata w Siatkówce Mężczyzn 2014, przejeżdża tędy Tour de Pologne. Są to imprezy sportowe na skalę światową, które wymagają dużych nakładów na promocję – mówi rzecznik. – Możemy też poszczycić się festiwalami muzycznymi, które są też popularne za granicą, jak Tauron Nowa Muzyka i OFF Festival.

Rzeczywiście, wszystkie imprezy, o których mowa, przyciągają do Katowic rzesze wielbicieli czy to sportu, czy muzyki.

- Organizatorzy tych imprez mają też swój udział w wydatkach promocyjnych, cała kwota nie pochodzi z budżetu promocyjnego miasta – dodaje Jakub Jarząbek.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także