Trwa ładowanie...
d3znqa2
03-11-2006 00:35

Kampania wyborcza za 300 mln złotych

O prawie 50 tys. mandatów radnych walczy kilkaset
tysięcy kandydatów. Do obsadzenia jest też 1590 foteli wójtów, 768
foteli burmistrzów i 107 foteli prezydentów miast. Każdy kandydat
prowadzi kampanię wyborczą, kosztującą, według limitów wydatków z
Ordynacji Wyborczej, od 750 do 3 tys. złotych w przypadku kandydatów na radnych i od kilku tysięcy do kilkuset tysięcy w przypadku
kandydatów na wójtów, burmistrzów i prezydentów miast. W sumie wydadzą około 300 mln złotych, uważają eksperci - wylicza
"Gazeta Prawna".

d3znqa2
d3znqa2

Na wyborach samorządowych zarobią drukarnie (około 150 mln złotych), firmy reklamy zewnętrznej oraz spółki rejestrujące domeny internetowe i portale internetowe (70 mln złotych). W największych miastach na kampanii zarobią także firmy public relations, a także media elektroniczne (resztę).

Z danych Państwowej Komisji Wyborczej, która rozliczyła ostatnią kampanię do wyborów samorządowych w 2002 roku, 35 komitetów wyborczych zarejestrowanych przez komisję wydało wówczas blisko 60 mln złotych. Nie uwzględniają one jednak wydatków wszystkich, nawet najmniejszych komitetów wyborczych w całym kraju.

Z kolei 76 mln złotych kosztowały oficjalnie partie polityczne dwie ubiegłoroczne kampanie wyborcze - do parlamentu i na urząd prezydenta. W tym ostatnim przypadku większość kosztów pochłonął zakup powierzchni na billbordach oraz czasu dla telewizyjnych spotów wyborczych - przypomina "Gazeta Prawna". (PAP)

d3znqa2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3znqa2
Więcej tematów