Kampania społeczna na rzecz leworęczności
W sierpniu 2006r. ruszyła strona internetowa kampanii społecznej na rzecz leworęczności - leworecznosc.pl.
Akcję przygotowała agencja TBWAPR z okazji Międzynarodowego Dnia Leworęcznych, obchodzonego 13 sierpnia 2006r. Mikrowitryna jest inicjatywą społeczną firmy Corex Sp. z o.o., TBWAPR i Tequila Digital.
Celem prowadzonych działań było nagłośnienie tematu leworęczności, zwrócenie uwagi zarówno na medyczne, psychologiczne jak i społeczne uwarunkowania związanez leworęcznością. Organizatorzy akcji przygotowali materiały dla mediów w postaci kompendium wiedzy na temat zjawiska leworęczności, a na potrzeby jednodniowej kampanii zechcieli wypowiedzieć się eksperci z dziedziny: neuropsychologii - prof. Anna Grabowska z Instytutu Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego PAN, psychologii – Aleksandra Banasiewicz-Tenerowicz z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Warszawie, oraz dr inż. Ewa Górska z Instytutu Organizacji Systemów Produkcyjnych Politechniki Warszawskiej, jak również sami „mańkuci”, w tym słynni leworęczni: aktorka Emilia Krakowska oraz dziennikarz i publicysta Piotr Bikont. Mikrowitryna internetowa www.leworecznosc.pl., promująca kampanię, powstała z inicjatywy partnerów programu: firmy Corex Sp. z o.o. – dystrybutora produktów biurowo-szkolnych, w tym asortymentu dla osób leworęcznych, oraz
agencji interaktywnej Tequila Digital specjalizującej się min. w projektowaniu i wdrażaniu rozwiązań e-Marketingowych, opartych o nowoczesne technologie internetowe i multimedialne. Na stronie prezentowane są opinie ekspertów, objaśniające zagadnienie leworęczności, porady dla rodziców, ciekawostki dotyczące leworęczności, a także konkursy i quizy dla odwiedzających portal. W serwisie można odnaleźć min. praktyczne informacje dotyczące organizacji pracy dziecka leworęcznego, jak również porady, w jaki sposób rodzice mogą pomóc leworęcznym maluchom w wykonywaniu codziennych czynności, za sprawą ćwiczeń usprawniających motorykę dłoni.
Na mikrowitrynie znajduje się także sekcja „moja lewa strona”, gdzie „mańkuci” mogą podzielić się swoimi doświadczeniami, opiniami i refleksjami na temat leworęczności,jak również zaprezentować swoje prace graficzne, fotograficzne, czy literackie wykonane naturalnie lewą ręką.
W efekcie działań temat leworęczności w mediach omówiony został w 11 programach telewizyjnych (min. Fakty TVN, Wiadomości TVP1, Panorama TVP2, Wydarzenia POLSAT),26 audycjach radiowych (emisja informacji w: Pr I PR, Pr III PR, Radio WAWa, Radio RMF FM, Radio Zet itp.), 32 wydaniach prasy codziennej (m.in. Gazeta Wyborcza, Dziennik, Głos Wielkopolski, Dziennik Zachodni, Express Ilustrowany) i 34 publikacjach w Internecie.