PolskaKampania, badania i szkolenia, by Polacy polubili kontrolerów

Kampania, badania i szkolenia, by Polacy polubili kontrolerów

Kampanie, badania pracy oraz szkolenia mają sprawić, że kontrolerzy będą lepiej postrzegani przez pasażerów - informuje "Rzeczpospolita".

Kampania, badania i szkolenia, by Polacy polubili kontrolerów
Źródło zdjęć: © WP.PL | Damian Wis

25.09.2013 | aktual.: 25.09.2013 14:15

Powiedzieć, że kanarzy źle kojarzą się pasażerom, to za mało. - Nikt nie lubi być kontrolowany. Poza tym środki masowego przekazu co raz przedstawiają historię o tym, że kontroler kogoś pobił, zwyzywał, czy też wezwał niesłusznie policję lub skrzyczał staruszkę. Trudno się więc dziwić, że pasażerowie ich nie lubią - mówi prof. Bohdan Jałowiecki, socjolog miasta z Uniwersytetu Warszawskiego.

Urzędnicy chcą zmienić podejście pasażerów do kontrolerów. W Gdańsku podstawieni przez miasto pasażerowie będą oceniać pracę kontrolerów biletów w komunikacji miejskiej, w Poznaniu trwają specjalne szkolenia dla kandydatów do tego zawodu, by radzili sobie ze stresem. Wrocław postawił na kampanię społeczną wraz z konkursem pod hasłem "Kontroler też człowiek".

Czy takie akcje mogą zmienić nastawienie pasażerów do kanarów? - Emocje trudno zmierzyć. Ale skoro tysiąc osób wystartowało w naszym konkursie, to ten tysiąc już myślał pozytywnie o naszych pracownikach - mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznik wrocławskiego MPK.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (19)