Już wiemy dlaczego w święta w TV lecą same powtórki
Telewizje na Boże Narodzenie serwują nam same powtórki. Wszystko dlatego, że w czasie świąt gwałtownie zamiera rynek reklamowy - wyjaśnia "Dziennik Gazeta Prawna".
24.12.2009 | aktual.: 24.12.2009 10:13
Według gazety, przychody stacji telewizyjnych z tytułu reklam maleją w tym czasie nawet o 60% w porównaniu z okresem przedświątecznym. I tak jest co roku. Stacje telewizyjne nie pokazują więc niemal żadnych nowości filmowych oraz premierowych odcinków swoich najlepiej oglądanych show.
Dlaczego? - Dla telewizji zaczyna się właśnie martwy okres reklamowy, który potrwa do lutego - mówi "Dziennikowi Gazecie Prawnej" Jakub Bierzyński, ekspert rynku medialnego, szef firmy Omnicom Media Group.
Reklamodawcy swoje budżety reklamowe wydają przede wszystkim w listopadzie i w grudniu. Ale tylko do świąt, czyli wtedy, gdy Polacy wpadają w gorączkę przedświątecznych zakupów.