Jeep® Compass. Miasto będzie pod wrażeniem.
Widzieliśmy to na filmach: gdy w mieście pojawia się Nowy, atmosfera gęstnieje, a niepokój wisi w powietrzu. Nowy przyciąga kokieteryjne spojrzenia kobiet i nieufne, czasem wrogie spojrzenia mężczyzn. Nie wiadomo, kim jest, skąd i po co przybył, i co zamierza tu robić. Nowy ma wiele do udowodnienia.
Przedstawiamy Nowego - oto Jeep® Compass, sprytny SUV, który przybywa, by podbić miasto. I okolice.
12.06.2007 00:00
Geny Jeepa.
Już na pierwszy rzut oka widać, że Compass to rasowy Jeep®, który lubi otoczenie wielkiej metropolii: wytworny, ale twardy, wygładzony, ale bojowy. Trudno oprzeć się jego zewnętrznej stylistyce, ale zajrzyjmy też do środka.
Moc...
Pod maską pierwszy konkret: silnik 2,0 DOHC 16V Turbo Diesel. Wtrysk bezpośredni, aluminiowe głowice cylindrów, dwa napędzane paskami wałki rozrządu, cztery zawory na cylinder. Dzięki temu silnikowi Jeep® Compass należy do czołówki swej klasy pod względem mocy i momentu obrotowego, prędkości maksymalnej i przyspieszenia oraz siły pociągowej - ma moc 103 kW (140 KM DIN) i maksymalny moment obrotowy 310 Nm.
... i oszczędność.
Takie osiągi za tak niewiele! Ten silnik spala 6,5 litra oleju napędowego na 100 km. Przeczytajcie to jeszcze raz: 6,5 litra na 100 km*. W teście porównawczym 6 terenówek magazynu "Auto Świat" Jeep® Compass okazał się najdynamiczniejszy i najoszczędniejszy, pokonując m.in. auta BMW, Hondy i Opla.
Napęd 4x4.
Jeep® Compass standardowo wyposażony jest w elektronicznie sterowany system napędu na cztery koła Freedom-Drive ITM wyposażony w blokadę rozdziału napędu i system kontroli trakcji. Automatycznie dołącza napęd na 4 koła, gdy koła zaczynają się ślizgać, jeśli wjedziesz w żwir czy piasek. A koła to kolejna gratka - aluminiowe felgi dostajesz w standardzie.
Bezpieczeństwo.
Cokolwiek dzieje się na ulicach miejskiej dżungli, Ty możesz czuć się bezpiecznie. Wzmocniona konstrukcja klatki bezpieczeństwa i belki w drzwiach rozproszą energię ewentualnego uderzenia. Wielostopniowe przednie i boczne kurtynowe poduszki powietrzne zapewniają dodatkową ochronę. Z kolei system ESP i system przeciwdziałający przewróceniu się pojazdu ERM poprzez sterowanie silnikiem i selektywne wykorzystanie hamulców pomagają zachować kontrolę w przypadku pod- lub nadsterowności. Ale to nie wszystko - asystent hamowania awaryjnego BAS ocenia siłę nacisku na pedał hamulca i w przypadku zdiagnozowania sytuacji nagłego zagrożenia podnosi maksymalnie ciśnienie w układzie hamulcowym. System ABS kontroluje blokowanie kół i moduluje siłę hamowania, zapewniając przyczepność i kontrolę nad pojazdem.
Miasto będzie pod wrażeniem.
Zajmij wysoką pozycję za kierownicą wysoko zawieszonego Compassa i spójrz na miasto z góry. Z łatwością pokonasz trudności, które piętrzą się na zatłoczonych ulicach. Wysokie krawężniki? To żart, jedziesz przecież rasowym Jeepem. Dziury, wyrwy, koleiny? O to niech się martwią ci z małym prześwitem i kiepskim zawieszeniem. Korki? Wybierz drogę na skróty, choćby i wyboistą. Compass to uwielbia. Zresztą, gdy znudzi Cię miasto, twój Jeep® Compass z wdziękiem zabierze cię na podbój mniej cywilizowanych obszarów - okaże się równie niezawodny poza miastem.
To nie koniec dobrych wiadomości.
Dżentelmeni ponoć nie rozmawiają o pieniądzach, ale kierowcy tak. Zatem na koniec jeszcze jedna dobra wiadomość: 104 000 zł brutto. To cena Jeepa Compassa.
Zapraszamy do sieci autoryzowanych salonów marek Chrysler, Jeep® i Dodge.
- średnie zużycie paliwa na podstawie pomiarów według dyrektywy UE.