'Jak zdobyć abonenta'
Uczciwość jest dla klientów ważniejsza niż nowe technologie wynika z badania PBS dotyczącego operatorów telefonicznych.
23.03.2006 23:41
Raport On Board PR „Jak zdobyć abonenta” wskazuje oczekiwane przez Polaków cechy operatorów telefonicznych. Z przeprowadzonych wspólnie z PBS badań wynika, że prawie dla 60% Polaków w wyborze firmy telefonicznej ważna jest głównie uczciwość. Drugą z cech, którą najbardziej cenią klienci jest profesjonalizm i fachowość pracowników wskazywane przez prawie 1/3 respondentów.
„To bardzo ważna informacja dla operatorów telefonicznych” – komentuje Iwona Kubicz z On Board PR – „Firmy tej branży zwykle kojarzą się z nowościami technicznymi. Wbrew pozorom innowacyjne rozwiązania, nowinki są rzeczywiście istotne tylko dla 16% Polaków. To niewiele, a oczekiwanie uczciwości i profesjonalizmu może być przecież symptomem np. niezrozumienia skomplikowanych umów abonamentowych i kryzysu zaufania do dostawców usług telefonicznych”.
Raport wskazuje też czynniki, które mogą skłonić klientów do zmiany operatora telefonicznego. Poza atrakcyjnością konkurencyjnych ofert, dla 42,6% Polaków wśród najważniejszych impulsów do zerwania umowy z firmą telekomunikacyjną i zawarcia jej z innym dostawcą jest nieetyczne postępowanie firmy. Drugą z najważniejszych przyczyn zmiany operatora mogą być informacje o jego niepewnej przyszłości.
„Stabilność firmy telefonicznej jest szczególnie ważna dla przedsiębiorców” – mówi Norbert Kilen z On Board PR – „Operator jest dla nich często długoletnim partnerem, któremu chcieliby ufać. Dlatego na pytanie o czynniki, które mogłyby skłonić ich do zmiany firmy telefonicznej aż 55,7% przedsiębiorców i osób pracujących na własny rachunek wskazuje wiadomości o jej niepewnej przyszłości”
Raport odpowiada też na pytanie o wpływ opinii o operatorach telefonicznych publikowanych w mediach na wybór konkretnej firmy. Opublikowane w nim wyniki wskazują, że dla 64% Polaków opinie dziennikarzy o firmach telefonicznych są ważne lub bardzo ważne.
Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone przez PBS w marcu 2006 r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat.