Jak z podatnika zrobić społecznika
W zeszłym roku daliśmy na cele społeczne 42
miliony, choć mogliśmy przeznaczyć aż 300 milionów - pisze
"Rzeczpospolita".
16.01.2006 | aktual.: 16.01.2006 12:01
Dlatego TVP rozpoczyna kampanię informacyjną dotyczącą jednego procentu. W trzydziestosekundowych spotach pojawiają się prawdziwi darczyńcy, którzy powiedzą, na co przeznaczyli swój jeden procent. W ten sposób telewizja chce przypomnieć Polakom, że mogą jeden procent podatku - zamiast oddawać państwu - przekazać organizacjom pozarządowym. Taką możliwość mamy od 1 stycznia 2004 r. - przypomina gazeta.
W ubiegłym roku jeden procent swoich podatków podarowało na cele społeczne 4% podatników. Przekazali ponad 40 mln zł. Ale można zdobyć 300 mln zł od 25 mln Polaków, którzy płacą podatki. To nasz moralny obowiązek - mówi Tomasz Schimanek z Akademii Rozwoju Filantropii.
W Polsce działa 4 tys. organizacji pożytku publicznego, którym można przekazywać pieniądze - informuje "Rzeczpospolita". (PAP)