Jak Polska promowała się w USA
Z okazji polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej, w mijającym półroczu odbyło się w Waszyngtonie wiele imprez organizowanych lub współorganizowanych przez ambasadę RP z zamiarem promocji Polski w Ameryce.
29.12.2011 | aktual.: 29.12.2011 09:18
Zapoczątkowała je w połowie czerwca konferencja "Silna Europa w zglobalizowanym świecie", przygotowana przy współudziale ambasady Węgier - od których Polska przejmowała prezydencję - oraz Polski Instytut Spraw Międzynarodowych (PISM) i Szkołę Zaawansowanych Studiów Międzynarodowych (SAIS) przy Uniwersytecie Johna Hopkinsa w Waszyngtonie.
W lipcu odbyła się konferencja nt. bezpieczeństwa energetycznego w regionie Morza Bałtyckiego zorganizowana razem z Atlantic Council of the United States, a w październiku konferencja gospodarcza w Atlancie, na której zachęcano do inwestowania w Polsce.
W nawiązaniu do rewolucji w krajach arabskich i polityki USA i Unii Europejskiej wobec tych wydarzeń, w listopadzie urządzono konferencję na ten temat przy współpracy PISM i Atlantic Council.
Odbyły się także liczne imprezy naukowe i kulturalne. 100-lecie drugiej nagrody Nobla z chemii dla Marii Skłodowskiej-Curie uczczono wystawą na temat dorobku noblistki w rotundzie na Kapitolu. Wystawę pokazano także w innych miastach.
W czerwcu odbyły się w ambasadzie koncerty muzyki klasycznej z udziałem artystów polskich i węgierskich. We wrześniu Polska otwierała doroczny wieczór kulturalny "Euro-Night" w ambasadzie Francji; wystąpił tam zespół folklorystyczny z Chicago.
W listopadzie na festiwalu filmowym w stolicy USA Polska pokazała trzy swoje filmy i jeden zrealizowany w koprodukcji z Francją.
W grudniu w jednej z galerii w Waszyngtonie pokazano wystawę prac Jerzego Janiszewskiego, autora słynnego logo Solidarności, a także logo polskiej prezydencji.