PolskaInternetowy bilet do kopalni soli w Wieliczce

Internetowy bilet do kopalni soli w Wieliczce


Turyści, którzy chcą zwiedzić kopalnię soli w Wieliczce, mogą kupić bilet w internecie. Jest to sposób na uniknięcie stania w długich kolejkach, jakie w sezonie letnim ustawiają się do kas biletowych kopalni - poinformowała Anna Włodarska z kopalni.

Internetowy bilet do kopalni soli w Wieliczce
Źródło zdjęć: © PAP | Lech Muszyński

23.03.2012 | aktual.: 23.03.2012 09:17

Z internetowej sprzedaży biletów mogą skorzystać turyści indywidualni. System na stronie internetowej kopalni umożliwia przeprowadzenie wirtualnych zakupów w języku polskim lub angielskim. Bilety można kupić na miesiąc przed planowanym zwiedzaniem maksymalnie dla 8 osób.

W ubiegłym roku Kopalnię Soli "Wieliczka" odwiedziło 1 mln 61 tys. turystów, co oznacza 6-proc. wzrost odwiedzających w porównaniu z rokiem 2010. 52 proc. gości przyjechało do kopalni z zagranicy - to o 5 proc. więcej niż w roku poprzednim.

Spośród gości zagranicznych najliczniejsi byli Brytyjczycy (ponad 54,5 tys. osób), Niemcy (37 tys.), Włosi (36,3 tys. osób), Koreańczycy oraz Francuzi (35 tys.).

W pierwszej dziesiątce obcokrajowców znaleźli się również kolejno: Hiszpanie, Norwegowie, Amerykanie, Rosjanie, Węgrzy. Do kopalni zawitali również turyści z tak odległych krajów, jak Fidżi, Irak, Kenia, Oman, Dominikana, Liberia, Republika Vanuatu, Kambodża czy Wyspy Marshalla.

Wielicka kopalnia działa nieprzerwanie od połowy XIII wieku. W ciągu siedmiu stuleci na dziewięciu poziomach sięgających do 327 metrów w głąb wydrążono 26 szybów i wybrano sól z 2040 komór. Pod Wieliczką powstał labirynt liczący prawie 300 km korytarzy.

Zorganizowany ruch turystyczny trwa w kopalni od końca XVIII wieku. Trasa turystyczna liczy 2,5 km długości i obejmuje ponad 20 komór. W 1978 roku kopalnia została wpisana na I Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Przyrodniczego UNESCO. Obecnie sól w Wieliczce uzyskuje się tylko poprzez utylizację zagrażających kopalni wód.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)