Internet Explorer najbardziej wpływowy
Stowarzyszenie CompTIA (Computing Technology Industry Association)
przeprowadziło sondaż, w którym spytało 471 specjalistów z branży
IT o najbardziej wpływowe produkty technologiczne ostatniego
ćwierćwiecza.
02.08.2007 08:00
W sondażu zwyciężyła przeglądarka internetowa Microsoftu Internet Explorer, a w pierwszej piątce znalazły się jeszcze trzy inne produkty koncernu z Redmond.
Internet Explorer otrzymał 66 procent głosów. Drugie miejsce zajął edytor tekstu Microsoft Word (56 procent głosów), a trzecie system operacyjny Windows 95 (50 procent). Na czwartym miejscu ex aequo uplasowały się: arkusz kalkulacyjny Microsoft Excel oraz cyfrowy odtwarzacz muzyczny firmy Apple iPod (po 49 procent).
Pierwszą dziesiątkę uzupełniły: BlackBerry firmy Research In Motion (39 procent), Adobe Photoshop (35 procent), McAfee VirusScan (31 procent), Netscape Navigator (31 procent) oraz Palm Pilot firmy Palm Inc. (31 procent).