Internauto, dostaniesz pieniądze jak zostaniesz respondentem
(inf. własna)
17.05.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Internauci będą wynagradzani finansowo za odpowiedzi na pytania ankiet zamieszczonych na stronach www.epanel.pl. Takie nowatorskie na polskim rynku badania Internetu rozpoczęła agencja ARC Rynek i Opinia.
Epanel.pl to projekt, którego wszystkie etapy odbywają się w Internecie. Zasadą działania badania jest zgromadzenie dużej grupy Internautów, którzy odpowiadają na pytania ankiet zamieszczonych na stronie WWW.
Uczestnicy epanelu.pl to osoby rekrutowane głównie za pomocą reklamy internetowej (bannerowej). Wchodząc na stronię internauci rejestrują się, podając swoje podstawowe dane społeczno-demograficzne. Administracja epanelu.pl weryfikuje niektóre deklarowane dane i umieszcza je w bazie danych, nadając każdemu zakwalifikowanemu uczestnikowi unikalny login. ARC spodziewa się zgromadzić w krótkim czasie grupę kilkudziesięciu tysięcy uczestników.
Gdy rozpoczyna się badanie, w trakcie którego chodzi o uzyskanie odpowiedzi od osób spełniających określone kryteria (np. wiek, płeć, wykształcenie, itp) - właściwi respondenci, selekcjonowani są automatycznie przez system epanelu. Następnie powiadamiani są za pomocą e-maila z linkiem do strony www, na której znajduje się ankieta. Tam się logują i wypełniają ankietę.
Motywacja do udziału w przedsięwzięciu jest dwojaka: zarejestrowani uczestnicy epanelu.pl wynagradzani są losowanymi upominkami. Ci zaś, którzy wzięli udział w badaniach (zostali wytypowani i odpowiedzieli na pytania) otrzymują za to pieniądze. Każda ankieta jest wyceniana za pomocą systemu punktów zamienianych na pieniądze.
Każdy uczestnik ma swoje konto, które może on-line aktualizować (dane teleadresowe) i podglądać (zgromadzone punkty). W każdej chwili można zrezygnować lub zawiesić udział w przedsięwzięciu.
Główne zalety epanelu to nieporównywalnie (np. z badaniami face-to-face) niski koszt, bardzo krótki czas realizacji, interaktywność i duża elastyczność (podczas badania można dodawać lub zmieniać pytania, reagować na bieżąco na opinie respondentów). Ten typ badania jest znany i stosowany z powodzeniem w USA i krajach Europy Zachodniej. (reb)