Internauci nie chronią swojej prywatności
Tylko 2% polskich internautów nie umieściło w sieci żadnych
informacji na swój temat, a 24% nie kasuje swoich nieużywanych
kont - wynika z sondażu IMAS International przeprowadzonego na
zlecenie Polskie Badania Internetu.
17.07.2009 | aktual.: 17.07.2009 11:43
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
9 na 10 osób umieściło w internecie informację na temat swojej daty urodzenia, imię oraz nazwisko. Ponad dwie trzecie zamieściło w internecie swoje zdjęcia. Miejsce zamieszkania umieściła w sieci niemal połowa zbadanych internautów.
Niewiele mniej badanych (niemal 43%) zaprezentowało przebieg swojej edukacji/kariery zawodowej. Informacje na temat nazwy firmy, w której pracuje podaje jedna na dziesięć osób. Ponad jedna trzecia udostępnia on-line prywatny numer telefonu - wynika z badania IMAS International.
Pod swoim nazwiskiem publikuje artykuły, teksty i wypowiedzi ponad 16% ankietowanych.
Niemal 90% ankietowanych ma darmowe konta pocztowe, a niewiele mniej (87%) - profil w komunikatorze.
Tylko 11% nie ma konta na serwisie społecznościowym. Nasza-Klasa pozostawia daleko w tyle pozostałe serwisy. Konto na tym serwisie ma - niezależnie czy z niego korzysta czy nie - 84,5% ankietowanych internautów. Popularny na świecie Facebook w Polsce znajduje się na miejscu piątym. Wśród serwisów o charakterze biznesowym na szóstym miejscu znalazł się Golden Line, na dziewiątym - LinkedIn.
Ponad 30% respondentów ma swój profil na pięciu do dziewięciu różnego typu serwisach. Kolejne 28% korzysta od jednego do czterech serwisów. Na dwudziestu lub więcej serwisach ma swoje konta ponad 12% ankietowanych.
Na pytanie o to, jak często badani kasują swoje konta, po podjęciu decyzji o niekorzystaniu z jakiegoś serwisu najwięcej osób (niemal 26%) odpowiedziało, że usuwa konta rzadko. Niewiele mniej - prawie 24% - nie robi tego nigdy. Ponad 21% ankietowanych zadeklarowało, że kasuje konto zawsze po zaprzestaniu korzystania z jakiegoś serwisu.
Badanie na zlecenie PBI zrealizował IMAS International na próbie 505 internautów w wieku 18-54 lata. Pytania zadano w ramach badania Omnibus Online w dniach 11-15 czerwca.
Marcin Szumichora