Informacyjne podium bez rewolucji, ale z niespodziankami. "Fakty" nadal na szczycie
W erze mediów społecznościowych, rosnącej roli YouTube’a i błyskawicznych powiadomień na smartfonach, tradycyjna telewizja informacyjna nadal trzyma się mocno. A wśród niej — niezmiennie od lat — królują "Fakty" TVN, które w pierwszym półroczu 2025 roku ponownie zdobyły tytuł lidera oglądalności wśród serwisów informacyjnych.
Program emitowany codziennie o 19:00 przyciągnął średnio 2,43 mln widzów. Choć to o kilka procent mniej niż rok wcześniej, "Fakty" nadal są numerem jeden — zarówno pod względem liczby odbiorców, jak i wpływu.
TVN utrzymuje prowadzenie, ale traci impet
W pierwszym półroczu 2025 roku "Fakty" TVN pozostały najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym w Polsce, przyciągając średnio 2,43 mln widzów. To o 4,6 proc. mniej niż rok wcześniej, co przełożyło się na spadek udziału w rynku do poziomu 20,40 proc. Mimo tego, program nadawany codziennie o 19:00 nadal dominuje – również w grupie komercyjnej 16–49, choć i tam widoczny jest trend spadkowy (o 10,3 proc.).
Na drugim miejscu znalazł się program "19:30" Telewizji Polskiej, który zanotował 2,8-procentowy wzrost i zgromadził 1,66 mln widzów. "Teleexpress", mimo upływu lat, trzyma się mocno na trzeciej pozycji – 1,63 mln widzów i blisko 3-procentowy wzrost potwierdzają jego stabilność i lojalną publiczność.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Duda ułaskawił Bąkiewicza. "Miał szansę zrobić coś pożytecznego"
Republika na fali – zaskakujący wzrost programu "Dzisiaj"
Nieoczekiwanie dużą dynamiką może pochwalić się TV Republika. Jej główny serwis informacyjny "Dzisiaj", emitowany o 19:10, zwiększył swoją widownię aż o 113 proc., osiągając poziom 930 tys. widzów. W czerwcu stacja Tomasza Sakiewicza została liderem wśród kanałów newsowych, przeskakując nawet TVN24. To bezprecedensowy wynik w tej kategorii i wyraźny sygnał, że odbiorcy szukają alternatyw poza głównym nurtem.
Wydarzenia i Telewizja Polska – stabilna siła
"Wydarzenia" Polsatu, choć nie tak dynamiczne, pozostają ważnym graczem na rynku – 1,61 mln widzów i solidna pozycja w grupie komercyjnej to dowód, że stacja nadal skutecznie konkuruje o uwagę.
W tym samym czasie Telewizja Polska , po przetasowaniach i odbudowie wizerunku, odbudowuje też oglądalność. Czy serwis "19.30" przyciągnie uwagę w najbliższym czasie?
Źródła: Kultura Gazeta, Wirtualne Media