Hyundai wybrał Słowację, a nie Polskę
Południowokoreański koncern samochodowy Hyundai Motor zakomunikował oficjalnie w Seulu, iż wybrał Słowację - a nie Polskę - jako miejsce
wybudowania nowego zakładu koncernu w Środkowej Europie.
Jak podaje agencja Reutera, wartość inwestycji wynieść ma 700 mln euro (870 mln dol.). Będzie to jedno z największych przedsięwzięć inwestycyjnych w Europie centralnej w tym roku.
W poniedziałek przedstawiciele koncernu podkreślali na łamach dziennika "Korea Times", iż Słowacja ma konkurencyjne koszty pracy i leży blisko dużych rynków Zachodniej Europy. Przedstawiciel Kia nie wykluczał jednak możliwości, że władze obu firm zignorują raporty, dotyczące kosztów pracy i wybiorą drugiego poważnego kandydata - Polskę, która oferuje atrakcyjny pakiet zachęt, w tym stworzenie szkoły do nauki języka koreańskiego.
Hyundai planuje produkcję w nowym zakładzie na poziomie 300 tys. samochodów rocznie i zamierza zatrudnić 3,5-4 tys. pracowników.