PolskaHipermarkety zmieniają się w małe sklepy

Hipermarkety zmieniają się w małe sklepy

Hipermarkety znalazły pomysł, jak ominąć kontrowersyjne pomysły o wprowadzeniu ograniczeń w handlu dla wielkich sklepów. Postanowiły stworzyć sieć mniejszych punktów sprzedaży - ujawnia "Dziennik".

Pierwsze z nich uruchomiły już Leader Price i Albert, a od przyszłego tygodnia Tesco. Chyba nikt nie myślał, że będziemy biernie czekać na tę absurdalną ustawę. Wszystkie sieci będą teraz wprowadzać sklepy o małych formatach i to dopiero one zniszczą drobny handel - mówi nieoficjalnie "Dziennikowi" przedstawiciel jednego z koncernów.

Jako pierwszy zaczął Leader Price, który z powodzeniem rozwija swój projekt Leader Express. Mamy już kilkanaście takich sklepów - mówi Damian Ponczek, rzecznik prasowy sieci. Sklepy te mają powierzchnię do 300 m kw., a tym samym nie obejmuje ich ustawa o wielkopowierzchniowych obiektach handlowych. Do końca 2007 r. Tesco chce mieć w Polsce ok. 20 sklepów o małym formacie.

Pomysł ustawy, która ma w teorii pomóc handlowi tradycyjnemu, może paradoksalnie stać się gwoździem do trumny dla drobnych sklepikarzy. 54% udziału w rynku mają obecnie tradycyjne sklepy spożywcze. Projekt ustawy Samoobrony sprawi jednak, że faktycznie drobni sklepikarze nie wytrzymają konkurencji z koncernami - mówi Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Źródło artykułu:PAP

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)