Hans Kloss z billboardów zaprasza turystów do Katowic
Do 15 września na mieszkańców Gdańska, Gdyni, Krakowa, Łodzi, Opola, Poznania, Wrocławia i Warszawy spoglądał Hans Kloss. 430 billboardów z podobizną agenta J-23 zachęca do odwiedzin katowickiego muzeum, poświęconego bohaterowi serialu "Stawka większa niż życie".
17.09.2009 | aktual.: 17.09.2009 13:05
- Podczas otwarcia muzeum obiecałem, że ściągnę tutaj kilkaset, czy nawet kilka tysięcy gości z innych części Polski i w ten sposób staram się dotrzymać danego słowa - mówi Piotr Owcarz, pomysłodawca i twórca tej niecodziennej placówki. Jak dodaje chciałby, aby akcja zachęciła turystów nie tylko do odwiedzin samego muzeum, ale również Katowic.
- Byłoby miło, gdyby władze miasta zauważyły, że ta placówka może być szansą na skuteczniejszą promocję Katowic. Na razie nie widzę jednak specjalnego zainteresowania ze strony samorządu. A inne miasta nam zazdroszczą. W Olsztynie tamtejsi samorządowcy oficjalnie zaproponowali mi przenosiny muzeum do nich. Co im na to odpowiedziałem? Wszystko jest możliwe - przyznaje Owcarz.
Muzeum Hansa Klossa otwarto w Katowicach pod koniec lutego tego roku. Na inaugurację przyjechali odtwórcy głównych ról (Stanisław Mikulski i Emil Karewicz)
, a także twórcy scenariusza serialu Zbigniew Safjan i Andrzej Szypulski.
W muzeum znalazły się między innymi naturalnych rozmiarów silikonowe repliki Klossa i Brunnera, wykonane podczas kręcenia serialu zdjęcia, fragmenty scenariusza, komiksy i książki z przygodami agenta J-23, a także militaria z czasów II wojny światowej. Działa również stylizowana na lata 40. kafejka. Mimo częstej obecności w regionalnych mediach tej placówki, odwiedzających katowickie muzeum jest niewielu.
- Starsze osoby nie "kupują" połączenia pubu z muzeum, a młodzież nie przychodzi - przyznaje Owcarz.
Kolejną - poza kampanią billboardową - szansą na rozpropagowanie placówki ma być turniej wiedzy o serialu "Stawka większa niż życie". Po zalogowaniu się na stronie www.hans-kloss.pl miłośnicy tego filmu będą mogli wystartować w eliminacjach. Ośmiu najlepszych uczestników spot-%07ka się 10 października w katowickim muzeum. Jurorem w finale będzie Stanisław Mikulski. MIW