Trwa ładowanie...
11-08-2008 09:19

Gry komputerowe pomagają leczyć raka

Gry komputerowe mogą służyć nie tylko do zabawy. Jak udowodnili amerykańscy naukowcy, odpowiednio skonstruowane fabuły pomagają młodym pacjentom stosować się do zaleceń lekarzy i wracać do zdrowia - pisze "Dziennik".

Gry komputerowe pomagają leczyć rakaŹródło: Jupiterimages
d4kedgi
d4kedgi

Na pomysł wykorzystania gier komputerowych w celach medycznych wpadła firma informatyczna HopeLab oraz zespół dr Pameli M. Kato z Uniwersyteckiego Centrum Medycznego w Utrechcie. Szczegóły oraz rezultaty projektu zostały opisane w sierpniowym numerze pisma "Pediatrics".

Jak zauważają autorzy pracy przestrzeganie wytycznych lekarza oraz wymogów kuracji stanowi wielki problem wśród nastoletnich pacjentów cierpiących na nowotwory. Choć dzięki postępowi medycyny, z roku na roku poprawiają się statystyki przeżywalności dzieci chorujących na raka, tak te same wskaźniki w starszych grupach wiekowych utrzymują praktycznie ten sam poziom.

Zadanie gracza polega tu na sterowaniu małym nanorobotem o imieniu Roxxi, który przemierza zaskakujący świat wnętrza ludzkiego ciała. Jak przystało na grę przygodową, w czasie swoich podróży Roxxi musi się zmierzyć z niebezpiecznymi wrogami - komórkami nowotworowymi powodującymi groźne infekcje bakteriami i wirusami. Na szczęście nasz bohater nie jest bezbronny - do obrony siebie i organizmu ma całkiem spory miotacz laserowy. Jednak walka z najeźdźcą to tylko część wyzwania - by zyskać punkty, zawodnik musi brać regularnie leki, poddawać się zabiegom chemioterapii oraz zdrowo się odżywiać. Dopiero wtedy ma się szanse na wygraną.

d4kedgi
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4kedgi
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj