Grupa Publicis przejmuje Performics
Publicis Groupe poinformował o zawarciu umowy z firmą Google na
temat przejęcia spółki Performics Search Marketing.
Należąca do Google agencja Performics, jest jednym z liderów wśród dostawców rozwiązań związanych z marketingiem wyszukiwarkowym, zajmuje się optymalizacją wydatków reklamowych w wyszukiwarkach i zwiększaniem efektywności komunikacji w internecie.
Akwizycja Performics ma istotnie wzmocnić Grupę Publicis w dziedzinie search marketingu i poszerzyć ofertę VivaKi Nerve Center, struktury zajmującej się mediami cyfrowymi, utworzonej przez Publicis w lipcu br.
Performics powstało w 1998 roku. Obecnie w ośmiu biurach na świecie zatrudnia 200 specjalistów od marketingu w wyszukiwarkach. Firma obsługuje w obszarze search marketingu 130 klientów, reprezentujących ponad 200 marek. Szefowie Performics będą raportować do Curta Hechta, prezesa VivaKi Nerve Center. Transakcja powinna zostać sfinalizowana w III kwartale 2008 r.