Google kupuje radiową firmę reklamową
Firma Google kupuje amerykańską firmę reklamową dMarc Broadcasting za 102 miliony dolarów.
Przodująca wyszukiwarka internetowa poinformowała, że zamierza zintegrować technologię dMarc, by umożliwić swoim aktualnym klientom do reklamowania się w radio za pomocą mechanizmów Google.
Umowa jest kolejną inwestycją firmy Google, która w ubiegłym miesiącu zapłaciła miliard dolarów za 5 proc. udziałów w witrynie internetowej AOL. Od pewnego już czasu spółka wychodzi poza swoją macierzystą branżę wyszukiwarek internetowych.
Przez kilka ostatnich lat Google przesunęło swoją działalność w stronę e-commerce, uruchamiając swoją wypożyczalnię filmów, konta pocztowe, seriws informacyjny, zestaw map i inne.
Umowa pomiędzy kalifornijską firmą dMarc może okazać się jeszcze kosztowniejsza. W zależności od osiągniętych wyników Google może zapłacić za nią nawet ponad miliard dol.