Gminy polują na inwestorów

Na ulicach większych polskich miast pojawiły
się reklamy promujące Gdynię, Gdańsk, a niedawno Kraków. Samorządy
w ten sposób walczą o turystów i inwestorów, wydając na to rocznie
ok. 100 mln zł - pisze "Rzeczpospolita".

Według dziennika, najwięcej na promocje przeznacza Warszawa - 5 mln rocznie. Bogate samorządy reklamują swoje miejscowości za pomocą billboardów, reklam prasowych i telewizyjnych. Ich przedstawiciele odwiedzają również międzynarodowe targi inwestycyjne, m.in. w Cannes i w Monachium.

Podobne imprezy organizowane sa również w kraju. Co rok we wrześniu Międzynarodowe Forum Inwestycyjne organizuje Gdynia. Duże forum skierowane głównie do warszawskich i zagranicznych inwestorów planuje na maj 2005 r. Gdańsk. Małe gminy wydają na promocję po kilkadziesiąt tysięcy złotych, drukując ulotki i tworząc biura obsługujące kandydatów na inwestorów - informuje "Rz".

Jednak do przyciągnięcia inwestorów i turystów nie wystarczają już zwykłe foldery promocyjne czy reklama prasowa. Liczy się kreatywność. Gdynia reklamowana była m.in. w pociągach InterCity. Na oryginalny pomysł wpadł prezydent Łodzi Jerzy Kropiwnicki. Zaproponował, żeby jedną z ulic tego miasta ochrzcić imieniem założyciela koncernu Gillette, największego inwestora w Łodzi. (PAP)

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)