Gigantyczna awaria PKO BP. Jest komunikat banku
Bank PKO BP odniósł się w komunikacie do czwartkowej awarii. "Błąd został szybko zidentyfikowany, a salda klientów zostały skorygowane" - napisano, wystosowując też przeprosiny. Wiele osób zgłaszało, że po zalogowaniu na kontach firmowych widzą ogromne straty.
Bank PKO BP w czwartek opublikował w mediach społecznościowych komunikat w sprawie awarii. Klienci od rana skarżyli się, że po zalogowaniu na kontach firmowych pojawiają się ogromne straty.
"W wyniku błędu technicznego po stronie banku doszło do nieprawidłowego naliczenia prowizji na rachunkach części Klientów Korporacyjnych. Błąd został szybko zidentyfikowany, a salda Klientów zostały skorygowane" - napisano, dodając: "Bardzo przepraszamy wszystkich Klientów, dotkniętych tą sytuacją".
Awaria PKO BP. Wykluczono atak hakerski
W czwartek przed południem o awarii poinformowało RMF24. Jak wówczas przekazywano, awaria dotyczyła wyłącznie kont firmowych, a pracownicy banku wykluczyli atak hakerski.
Klienci w mediach społecznościowych informowali o miliardowych debetach na kontach i milionowych prowizjach.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W porannych godzinach lawinowo wzrastała też liczba zgłoszeń dotyczących awarii w serwisie downdetector.
PKO BP to największy w Polsce bank uniwersalny, ma ok. 12 mln klientów. W I kwartale 2024 r. PKO BP zanotował 2 mld zł zysku. Za 2023 r. miał 5,5 mld zł zysków, a wartość aktywów przekroczyła 500 mln zł. Skarb Państwa ma 29,43 proc. akcji PKO BP.
Czytaj również: