"Gej jeb...y" na fakturze z Merlin.pl
Jeden z klientów księgarni internetowej Merlin.pl otrzymał fakturę za zamówioną książkę z odręcznym ubliżającym dopiskiem.
29.12.2005 | aktual.: 30.12.2005 09:42
Jak podaje portal gejowo.pl, klient zamówił na prezent pozycję pt. "Parada równości, antologia współczesnej amerykańskiej poezji gejowskiej...". Książkę otrzymał wraz z fakturą na której widniał ręczny dopisek "gej jebany".
W odpowiedzi na przedstawioną sprawę portal otrzymał następujące wyjaśnienia przesłane przez księgarnię:
"Zostaliśmy zaskoczeni i zszokowani wiadomością o tym, że na jednym z naszych rachunków znalazł się obraźliwy tekst pod adresem odbiorcy paczki. Nie wiemy, co kierowało autorem tego niestosownego napisu. Takie wydarzenia nie mają prawa mieć miejsca w sklepie Merlin.pl, zresztą nie tylko tutaj. Zapewniamy, że osoba ta zostanie dyscyplinarnie zwolniona z pracy. Jesteśmy w trakcie ustalania, który z naszych pracowników jest za to odpowiedzialny.
Nie ulega wątpliwości, że odbiorca paczki został obrażony i w imieniu Merlin.pl bardzo chciałabym przeprosić za całe zajście. Jak najbardziej potępiamy tego typu zachowania i nie znajdujemy dla nich żadnego usprawiedliwienia. Dołożymy wszelkich starań, aby podobne sytuacje już się nie powtórzyły.
Do tej pory nigdy nam się nic takiego nie zdarzyło. W żaden sposób nie oceniamy naszych klientów, wszystkich traktujemy tak samo. Dostęp do danych osobowych jak i historii zakupów w naszej firmie ma jedynie kilka osób, które pracują tutaj od lat i nigdy nie wykorzystały tych możliwości w sposób nieetyczny.
Staramy się skontaktować z odbiorcą paczki, by go przeprosić i jak najszybciej wyjaśnić sprawę."
Chwilę później Merlin.pl, w oficjalnym stanowisku przesłanym redakcji portalu, przyznał się, że taka sytuacja miała miejsce:
"Z żalem i wstydem przyznajemy, że opisana w tym artykule sytuacja zdarzyła się rzeczywiście. Korzystamy z tego forum, by gorąco przeprosić Klienta, do którego trafiła faktura z wulgarnym napisem. Chcemy także zapewnić wszystkich Internautów słusznie oburzonych tym zdarzeniem, że skandaliczne zachowanie, na które pozwolił sobie pracownik magazynu, jest dla nas tak samo wstrząsające, jak dla Państwa. Pracownik ten zostanie zwolniony - powiedziała Agnieszka Pawłowska PR Manager Merlin.pl.