Gdzie Brytyjczycy dzielą się plikami?
YouTube jest najpopularniejszą w Wielkiej Brytanii stroną umożliwiającą dzielenie się plikami wideo, wynika z przeprowadzonych badań.
25.09.2006 01:02
Amerykańska strona zdominowała brytyjski rynek, posiadając w nim w tej chwili popularność sięgającą 60%, dwa razy mniej ma Google a 10 razy mniej niż MySpace. Badanie przeprowadziła firma HitWise. Przytaczane wartości procentowe dotyczą liczby osób korzystających wyłącznie z serwisów umożliwiających dzielenie się plikami wideo.
Pozycja YouTube jest silniejsza w Wielkiej Brytanii niż w Stanach Zjednoczonych, gdzie popularność serwisu obliczono na około 43%. Google zajęło drugie i trzecie miejsce w Wielkiej Brytanii za sprawą specyficznego podziału. Stronę światową google: video.google.com odwiedza na wyspach 16,63%, a jej ściśle brytyjski odpowiednik video.google.co.uk – 6,78%. Serwis videos.myspace.com odwiedza w Stanach 20% dając mu drugie miejsce, a w Wielkiej Brytanii 5,49% dając miejsce czwarte. Pozostałe strony tego typu obecne w Stanach, takie jak Yahoo!, AOL czy MSN nie uzyskują więcej jak 2% odwiedzających z Wielkiej Brytanii.
Badania wykazały również, że odwiedzający YouTube internauci spędzali na stronie średnio 17 minut 32 sekundy. Zalogowani użytkownicy Google Video z całego świata spędzili na stronie 7 minut 14 sekund, a biorąc pod uwagę użytkowników wyłącznie z wysp brytyjskich 12 minut 45 sekund. Na MySpace internauci przebywali średnio 6 minut 25 sekund.