"Gazeta Wyborcza" dogania "Fakt"
Z kwietniowych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że największy wzrost sprzedaż ('miesiąc do miesiąca') zanotowała "Gazeta Wyborcza" - o około 80 tys. do poziomu 525,6 tys. egzemplarzy.
Liderem w dalszym ciągu pozostaje dziennik "Fakt", któremu sprzedaż wzrosła w kwietniu z 510 tys. egz. do 543,8 tys. egz.
Na trzecim miejscu znajduje się "Super Express", który m.in. dzięki obniżonej cenie zanotował duży wzrost. W marcu 2005 średnia sprzedaż "SE" wynosiła 209 tys. egzemplarzy a w kwietniu już 243 tys. egz.
Czwarte miejsce, niezmiennie, zajmuje "Rzeczpospolita" ze sprzedażą na poziomie 187 tys. (wzrost o prawie 7 tys.).
W okresie od stycznia do końca kwietnia 2005 r. średnia sprzedaż "Faktu" była na poziomie 519 tys. 119 egzemplarzy, co oznacza spadek o 9,65 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Średnia sprzedaż "Gazety Wyborczej" wyniosła w tym czasie 459 tys. 565 egzemplarzy i była wyższa o 4,66 proc. niż rok wcześniej.
Z kolei "Super Express" średnio sprzedawał się w ciągu czterech pierwszych miesięcy tego roku na poziomie 221 tys. 801 sztuk, czyli o 9,1 proc. niższym niż w analogicznym okresie 2004 roku.
Średnia sprzedaż "Rzeczpospolitej" w okresie od stycznia do końca kwietnia 2005 roku wyniosła 181 tys. 620 egzemplarzy, co oznacza spadek o 0,41 proc. w stosunku do wyniku z porównywalnego okresu 2004 roku.