Francusko-polskie targowanie
Dnia 9 października 2003 roku w Centrum Wystawienniczym EURO EXPO XXI odbyły się Targi Francusko-Polskie organizowane przez Francuską Izbę Przemysłowo - Handlową. W targach wzięło udział blisko 60 firm i instytucji. Uroczystego otwarcia Targów dokonali wspólnie ambasador Francji w Polsce, Patrick Gautrat, oraz minister Andrzej Szejna, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej. W swoich przemówieniach podkreślili siłę związków ekonomicznych pomiędzy Francją a Polską.
Celem tegorocznych Targów Francusko-Polskich było przedstawienie synergii współpracy gospodarczej pomiędzy firmami francuskimi i polskimi, a także zasygnalizowanie zmian gospodarczych jakie nastąpią w roku 2004 po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej. Intencją Francuskiej Izby Przemysłowo – Handlowej było podkreślenie długofalowego charakteru inwestycji francuskich w Polsce prowadzącego do systematycznego wzrostu realizacji nowych projektów generujących zarówno nowe możliwości współpracy dla firm polskich jak i nowe miejsca pracy.
W gronie wystawców znaleźli się zarówno przedstawiciele sektora małych i średnich przedsiębiorstw, jak i duże korporacje międzynarodowe. Adriana Mościchowska, odpowiedzialna za marketing marek Novotel i Mercure w sieci ACCOR komentuje: „Uczestnictwo w targach jest zawsze okazją do spotkania się z obecnymi partnerami, i do poznania nowych osób. Tak było i w tym wypadku. Zdobyliśmy około 50 nowych kontaktów. Udało nam się zainteresować ofertą naszych hoteli wielu zwiedzających. Cieszyło nas również duże zainteresowanie hotelami naszej sieci w Europie. Podczas Targów promowaliśmy również otwarcie nowych hoteli, warszawskiego hotelu Ibis Stare Miasto oraz pierwszego hotelu grupy Accor w krajach bałtyckich - hotelu Novotel w Wilnie”.
Ewa Sarzotti, prezes firmy Innopolis tak ocenia Targi: „Ta nowa forma spotkania na terenie Euro Expo w Warszawie, dostępna dla wszystkich, sprawiła, że krąg przedsiębiorstw francuskich, polskich lub polsko-francuskich skupionych wokół CCIFP w sposób naturalny wplótł się w dynamikę ekonomiczna naszego kraju. Dla przykładu: liczba zwiedzających, którą odnotowała nasza firma Innopolis i którzy nie są członkami CCIFP była zaskakująca (+ 50%). Profesjonalna i biznesowa forma Targów sprzyjała konkretnym dyskusjom, dobra organizacja stworzyła miłą i przyjazną atmosferę. Tego typu inicjatywy wyjada mi się najcenniejsze, gdyż potwierdzają, że działalność CCIFP nie ogranicza się tylko do usług na rzecz ścisłego kręgu członków, ale spełnia misje tworzenia i kształtowania więzi ekonomicznych w Polsce, dla przyszłości Polski i Francji w Europie. Życzyłabym sobie by tego typu inicjatywy mogły być realizowane nie tylko w Warszawie, ale także w innych miastach, miejscowościach a może nawet gminach w Polsce”.
Krzysztof Gawrych, kierujący firmą JET Events również był zadowolony z obecności na Targach: „Udało mi się nawiązać kilka obiecujących kontaktów. Minusem natomiast było samo Euro Expo - odpowiednie miejsce dla wystawiennictwa, ale chyba za daleko od centrum (co obniżyło frekwencję)”.
Adam Handzlik z firmy Microtech International spodziewał się spotkać podczas Targów konkretnych partnerów biznesowych. „Muszę przyznać, że udział w targach uważam za pomocny w nawiązywaniu kontaktów pomiędzy potencjalnymi partnerami w wielu branżach. Takie targi, jak również sama Izba Przemysłowo-Handlowa, to znakomite forum wymiany doświadczeń, odkrywania nowych możliwości i poznawania środowiska gospodarczego, w którym funkcjonujemy”.
Dużym zainteresowaniem cieszyły się seminaria tematyczne prowadzone przez ekspertów z grona firm stowarzyszonych w CCIFP. Firma EFICOM zaprezentowała kwestie związane ze skutecznym pozyskiwaniem funduszy UE dla przedsiębiorstw w Polsce. Prawnicy z Kancelarii Gide Loyrette Nouel naświetlili wybrane aspekty prawa konsumenckiego, związane w szczególności z odpowiedzialnością za produkt. Firm doradcza Ernst&Young omówiła zmiany w podatku VAT związane z akcesją Polski do UE. Natomiast eksperci z Kancelarii Linklaters przedstawili procedury związane z wprowadzenie wspólnotowego znaku towarowego.
Na targach obecne były również instytucje wspomagające współpracę polsko-francuską. Zwiedzający mogli zasięgnąć porady na stoiskach Euro Info Center, Biura Radcy Handlowego przy Ambasadzie Francji w Polsce, Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz Agencji Rozwoju Regionu Alzacji. Instytucje te przygotowały również specjalne prezentacje przybliżające tematykę prowadzenia działalności na rynkach unijnych, ograniczania ryzyka kredytowania eksportu, ubiegania się o dotację na rozwój firmy. Nie zabrakło również zachęt dla inwestorów.
Na zakończenie Targów Francuska Izba Przemysłowo – Handlowa wspólnie z firmą IMPEL Security zorganizowała Rendez-vous biznesu pod tytułem „Outsourcing bezpieczeństwa w biznesie”.
Organizatorzy pragną serdecznie podziękować Patronom Medialnym: Dziennikowi gospodarczemu „Puls biznesu”, Radiu PiN 102 FM, „Les Echos de Pologne”, „Warsaw Voice” i portalom www.wp.pl oraz www.mediarun.pl.
Dziękują wszystkim wystawcom: firmom stowarzyszonym w CCIFP - ACCOR Polska, Agencja Gajewski, Air France, Atelier de français, Auchan, AXIO, Bernard Brunhes Polska, BISE, Chandney Software, Cnim Babcock, Eneria, Ernst & Young, Exp-Peco Conseil, BCMM, Fundacja France-Pologne pour l’Europe, G.S.E. Polska, GEFCO, Giraud, Gras Savoye, Gruau, Hotele GE, Impel, Innopolis, Les Echos de Pologne, LU Polska, PBP Orbis, PTK Centertel, Quo Vadis, RD Bud, Renault Polska, RSM Salustro, SGH, Sibille, SITA Holding, Sodexho Polska, Soletanche, Wyborowa; firmom spoza CCIFP - Batida, Kofraplex, Macif, Nespresso, NQI, Microtech International, Business Image, Targi Kielce; oraz instytucjom: - Ambasadzie Francji, Euro Info Center, Instytutowi Francuskiemu, KUKE, PAIIZ, PARP i Varsovie Accuueil.