Francusko-polski Maraton Kreatywności Internetowej
29 zespołów wystartowało w piątek w Gdańsku w pierwszym francusko-polskim Maratonie Kreatywności Internetowej. Zawodnicy przez 24 godziny będą tworzyć serwis internetowy poświęcony przedstawionemu im tematowi muzycznemu.
"To pierwsza impreza tego typu w Polsce. Pod uwagę przy ocenie prac będzie brana głównie oprawa plastyczna strony i łatwość nawigacji" - powiedziała Ewa Jagodzińska, główny specjalista w Departamencie Współpracy Międzynarodowej i Międzyregionalnej Pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego, który jest organizatorem maratonu.
Zmagania internautów toczą się jednocześnie w Gdańsku i francuskim Limoges, gdzie maratony kreatywności internetowej organizowane są od czterech lat. Wysiłki pasjonatów komputerów w obu miastach można na bieżąco podglądać na specjalnym ekranie.
Zespoły składają się z 2-4 osób, głównie studentów i uczniów starszych klas szkół średnich. Każda ekipa ma własny sprzęt komputerowy. Wśród drużyn, które zgłosiły się do gdańskiego maratonu, są także profesjonaliści z firm komputerowych.
Uczestnicy zabawy tworzą makietę strony internetowej na ten sam wskazany temat muzyczny nieprzerwanie przez 24 godziny. W 2002 r. hasłem imprezy była "lekkość".
Maraton zakończy się w sobotę o godz. 15.00. Następnie jury w Gdańsku i Limoges wybiorą z obu miast po 10 najlepszych prac, z których międzynarodowa grupa ekspertów wytypuje ostatecznie laureatów konkursu.
Nagrody, w postaci m.in. kwalifikacji do finału Internetowego Pucharu Francji i oprogramowania, zostaną przyznane w kategoriach amatorzy i profesjonaliści.
Pierwsza, gdańska edycja Maratonu Kreatywności Internetowej, odbywa się w ramach kilkuletniej współpracy między woj. pomorskim a francuskim regionem Limousin, którego stolicą jest Limoges. (aka)
Zobacz więcej:
Na oficjalnej stronie Maratonu Kreatywności Internetowej