Francuska AXA wchodzi na polski rynek ubezpieczeń

AXA: sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych przez telefon od listopada także w Polsce.

24.10.2006 07:10

Na początku listopada francuska AXA poprzez swój oddział w Polsce AXA Ubezpieczenia rozpocznie sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych w modelu direct – sprzedaży bezpośredniej przez telefon. W przyszłości niewykluczone jest wejście w inne segmenty rynku, powiedział w poniedziałek Frederic Boulanger, dyrektor ds. rozwoju Direct Assurance Paris.

„Nasza inwestycja w Polsce ma charakter długoterminowy. Chcemy stać się preferowaną firmą ubezpieczeniową. Jesteśmy w stanie osiągnąć wysoki udział na polskim rynku w ciągu 5 lat” – powiedział Boulanger podczas konferencji prasowej.

Według szacunków firmy, rynek ubezpieczeń w Polsce będzie rósł w tempie 6-8% rocznie. AXA nie podała wartości inwestycji w Polsce, wielkości przypisu składki, czy liczby klientów, jakie chce osiągnąć w przyszłym roku. Nie wiadomo także, kiedy zamierza osiągnąć próg rentowności.

Jakie plany w Polsce?

AXA, światowy lider w dziedzinie usług finansowych, poinformował, że w najbliższych dniach rozpoczyna w Polsce sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych w modelu direct (sprzedaży bezpośredniej przez telefon).

Oferta AXA Ubezpieczenia będzie dopasowana do indywidualnych potrzeb klienta. Kierowcy będą mogli wybrać wariant ubezpieczenia zawierający elementy obowiązkowe oraz opcje dodatkowe, dostosowane do własnych preferencji i możliwości finansowych.

AXA Ubezpieczenia zagwarantuje unikalną na polskim rynku, powszechną możliwość opłacania składki w 12 ratach. Płatności miesięczne nie będą pociągały za sobą dodatkowych kosztów z tytułu płatności ratalnej.

Kolejną nowością w ofercie AXA Ubezpieczenia będzie możliwość gromadzenia zniżek za bezszkodową jazdę przez drugiego kierowcę, który nie jest współwłaścicielem samochodu. Drugi kierowca wykorzysta zniżki wypracowane przez siebie, po zakupie własnego auta.

W ramach ochrony ubezpieczeniowej klienci otrzymają wyjątkowy na polskim rynku zakres usługi assistance obejmujący zdarzenia powstałe w Polsce lub na terytorium Europy. W razie wypadku AXA zapewni prosty i szybki sposób likwidacji szkód, obejmujący pomoc poszkodowanym oraz załatwienie najważniejszych formalności na miejscu zdarzenia. W zależności od wybranego wariantu assistance kierowcy otrzymają pomoc informacyjną oraz serwisową obejmującą m.in. obecność przedstawiciela AXA Ubezpieczenia na miejscu zdarzenia, wynajem pojazdu zastępczego, naprawę pojazdu na miejscu zdarzenia lub odholowanie, nocleg, transport osób czy opiekę nad dziećmi lub zwierzętami.

„Liczymy na to, że innowacyjna propozycja ubezpieczeń komunikacyjnych AXA i niespotykana na polskim rynku relacja ich ceny do jakości, zainteresuje klientów”, mówi Ryszard Bociong, dyrektor generalny polskiego oddziału AXA. „Mamy nadzieję, że jakość naszej oferty przyczyni się do rozwoju standardów ubezpieczeń komunikacyjnych na polskim rynku, co w konsekwencji przełoży się na zadowolenie klientów”.

Wśród wielu zalet ubezpieczeń komunikacyjnych oferowanych przez AXA Ubezpieczenia na uwagę zasługuje również:najwyższa dostępna powszechnie suma ubezpieczenia NNW (Ubezpieczenie od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków) na polskim rynku – do 250 tys. PLN,brak amortyzacji w przypadku likwidacji szkody – nowe części za stare, ochrona przewożonego bagażu ubezpieczenie zwierząt domowych.

Istotną cechą ofert będą konkurencyjne ceny.

AXA Ubezpieczenia zapewnia łatwy kontakt przez ogólnopolski numer telefonu 9522, którego nie trzeba poprzedzać numerem kierunkowym dzwoniąc z każdego telefonu stacjonarnego czy komórkowego na terenie Polski. Osoba ubezpieczana otrzyma polisę oraz OWU (Ogólne Warunki Ubezpieczenia) drogą pocztową, a składkę opłaci przelewem, kartą kredytową lub listonoszowi przy odbiorze przesyłki.

„Jesteśmy przekonani, że antycypując i spełniając oczekiwania klientów oraz oferując im nowe rozwiązania, w stosunkowo nieodległym czasie staniemy się jednym z istotnych graczy na polskim rynku ubezpieczeń komunikacyjnych”, dodaje Ryszard Bociong.

Do końca 2007 roku AXA będzie zatrudniać w Polsce 200 osób. Ponad 100 osób rozpocznie obsługę klientów na początku listopada.

AXA prowadzi działalność w 50 krajach, gdzie ma ponad 51 mln klientów. Na koniec I półrocza 2006 r. łączne przychody firmy wyniosły 41 mld euro, a zysk bazowy 2,9 mld euro. Akcje AXA, której kapitalizacja wyniosła 47,9 mld euro na koniec czerwca 2006 są notowane na francuskiej giełdzie.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)