Firmy zerwą współpracę z Pocztą Polską?
Miliony niedoręczonych przesyłek i perspektywa zerwania umów przez najważniejszych klientów biznesowych - to efekt strajku listonoszy Poczty Polskiej. Jedna z największych sieci handlowych Metro (obejmująca m.in. sklepy Real i Media Markt) już teraz rozważa możliwość zaprzestania współpracy.
23.11.2006 | aktual.: 23.11.2006 18:17
Koncern zlecił Poczcie Polskiej rozdanie ponad 8 milionów ulotek promocyjnych - akcja miała rozpocząć się 24 listopada, juz wiadomo że się nie rozpocznie. Rzecznik Poczty Polskiej, Radosław Kazimierski odpowiada, że "partnerzy biznesowi są bardzo ważni, ale najpierw poczta musi rozwiązać swoje wewnętrzne sprawy, czyli zakończyć strajk".
Koncern Metro szuka nowego partnera do współpracy i liczy straty. Jak mówi Renata Juszkiewicz, z wykonywanych testów wynika, że przy braku gazetki promocyjnej w ostatnim tygodniu obroty były zdecydowanie mniejsze. Średni tygodniowy przychód sieci to ok. 225 mln zł.
Straty liczą również inne firmy - szef łódzkiej księgarni internetowej "Wysyłkowa.pl" Witold Wiercioch, najbardziej obawia się utraty klientów, którzy przez strajk mogą nie dostać zamówionych towarów.
Poczta Polska liczy się ze stratami i roszczeniami ze strony klientów, ale jak mówi Radosław Kazimierski, "na to przyjdzie czas po zakończeniu strajku".
Duży problem mają również instytucje finansowe. Do klientów nie docierają bowiem wyciągi bankowe i np. informacje o aktualnych ratach kredytów - pracownicy banku PKO BP muszą więc kontaktować się z poszczególnymi klientami telefonicznie. Jak mówi rzecznik firmy, Marek Kłuciński, bank liczy również na czujność klientów.
Partnerzy biznesowi Poczty Polskiej oczekują szybkiego zakończenia strajku, nawet kosztem strat operatora pocztowego.
Na strajku listonoszy Poczty Polskiej zarabiają inni operatorzy, firmy kurierskie przeżywają od kilku dni oblężenie, szczególny wzrost zanotowano przy tzw. przesyłkach za pobraniem.