Firmy zapłacą za ochronę dzieci przed szkodliwymi treściami
Posłowie chcą narzucić firmom medialnym obowiązek znakowania swoich produktów sprzedawanych w Polsce. Będzie to je kosztowało co najmniej kilkaset milionów złotych, twierdzi "Rzeczpospolita". Każdy produkt ma być oznakowany, dzięki czemu dowiemy się, dla osób w jakim wieku jest on dostępny.
02.11.2006 | aktual.: 02.11.2006 06:53
Empik, jedna z największych sieci sprzedaży multimediów w kraju, ma w ofercie dwa miliony artykułów. Gdyby ustawa o ochronie małoletnich przed szkodliwymi treściami prezentowanymi w środkach masowego komunikowania weszła w życie, to dostawcy Empiku musieliby zapłacić 200 mln zł za samo zgłoszenie produktów do centralnego katalogu, który będzie prowadzić nowa instytucja Centrum Dobrych Mediów (jej roczny koszt działania szacuje się na 2 mln zł). Taki może być koszt ustawy, która ma zapobiegać demoralizacji dzieci i młodzieży przez drastyczne przekazy medialne.
Pierwsze czytanie projektu ustawy odbyło się w Sejmie w lipcu tego roku. Prace nad nią na dobre się jeszcze nie rozpoczęły. Nie wiadomo więc, kiedy nowe prawo może wejść w życie. Dopiero otrzymaliśmy komplet analiz i rozpoczynamy dyskusję. To bardzo trudny projekt. Już wiadomo, że ciężko będzie egzekwować zapisy ustawy - mówi poseł Jan Bury z PSL._ Prawdopodobnie Centrum Dobrych Mediów mogłoby powstać najwcześniej w 2008 r., bo przecież nie przewidziano środków na jego utrzymanie w budżecie w przyszłym roku._(PAP)