Trwa ładowanie...
d4ik0fx
11-06-2007 06:03

Firmy oszukują w fałszywych blogach

Wiele firm po cichu wykorzystuje blogi do promocji swoich produktów. Próby oszukania internautów robione przez Sony czy Vichy często kończą się jednak blamażem. A wkrótce będą też niezgodne z prawem pisze "Gazeta Wyborcza".

d4ik0fx
d4ik0fx

Fałszywe blogi szybko okrzyknięto flogami (od połączenia angielskich słów fake - "fałszywy" - i blog). Zjawisko wyszło na jaw, kiedy okazało się, że za jednym z popularnych blogów stała firma Sony, która w ten sposób próbowała reklamować jeden ze swych produktów. Na oszustwie przyłapano również koncern kosmetyczny Vichy - spece od marketingu stworzyli fikcyjną kobietę Claire, która na blogu zachwalała zalety kremu przeciwzmarszczkowego pisze "Gazeta Wyborcza".

Na bojkot naraził się amerykański Dr Pepper, który zachęcał nastoletnich blogerów do pisania o swoich mlecznych napojach Raging Cow. Prawdziwą burzę wywołał Wal-Mart i obsługująca go agencja Edelman. Na stronie jednego z amerykańskich blogów dwójka podróżnych opisywała swoją wycieczkę po Stanach, noclegi na parkingach Wal-Martu i rozmowy z osobami tam spotkanymi.

"Gazeta Wyborcza" podkreśla, że sprawą zainteresowała się nawet Federalna Komisja Handlu - jej przedstawiciele stwierdzili, że jeśli bloger nie ujawnia, iż materiał jest sponsorowany, to może łamać prawa konsumenckie.

Firmy ryzykują, bo liczą na wykorzystanie wiarygodności osób funkcjonujących w Internecie. Choćby dlatego, że konsument podchodzi do ich opinii z większą ufnością niż np. do publikacji w prasie branżowej, którą często postrzega jako zależną od reklamodawców. (IAR)

d4ik0fx
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4ik0fx
Więcej tematów