Festiwal w Opolu: rekordowe zainteresowanie mediów
Na 41. Krajowym Festiwalu Piosenki Polskiej (KFPP) akredytowało się 160 dziennikarzy - więcej niż w latach ubiegłych i więcej niż na festiwalu w Sopocie - poinformowało Biuro Prasowe 41. KFPP.
26.05.2004 | aktual.: 26.05.2004 14:55
"To świadczy, że Opole jest traktowane jako wydarzenie muzyczne i że polska muzyka cieszy się dużym zainteresowaniem mediów" - powiedziała szefowa biura prasowego Magda Szczawińska. W opolskich hotelach nie ma już miejsc na festiwalowy weekend.
Mimo że listę akredytacji dziennikarskich zamknięto 19 maja, z biurem wciąż kontaktują się redakcje, które chciałyby mieć w Opolu swojego przedstawiciela. "Z przykrością musimy odmawiać i nie pomagają tłumaczenia, że 'przecież ja się zawsze spóźniam'" - zaznaczyła Szczawińska.
Oceniła, że dziennikarzy byłoby z pewnością więcej, gdyby nie oszczędności w mediach. "Są redakcje, które od lat akredytowały dziennikarzy na festiwal, a w tym roku tego nie robią i mówią: 'Weźmiemy relacje z PAP-a'" - mówiła dalej Szczawińska. Przedstawiciele mediów co roku przyznają w Opolu nagrodę dziennikarzy. Jej laureat wybierany jest w głosowaniu w nocy z piątku na sobotę.
W programie 41. KFPP są dwa koncerty w amfiteatrze: "Premiery" i recital z okazji 30-lecia Budki Suflera, w którym wystąpią zagraniczni goście - Garou i Gary Brooker z legendarnej grupy Procol Harum (piątek godz. 20.10); oraz "Superjedynki", z jubileuszem 15-lecia grupy Varius Manx (sobota godz. 20.10).
Oprócz tego na scenie plenerowej na placu Kopernika odbędą się dwa koncerty, na które wstęp jest wolny: koncert hip-hopowy (czwartek godz. 16.00) i "Debiuty" (piątek godz. 16.00). Koncerty w amfiteatrze będą transmitowane na żywo przez TVP, imprezy plenerowe będą zarejestrowane i pokazane w późniejszym terminie.