'Fakt' wyrusza na podbój Wysp Brytyjskich
"Fakt dla Wielkiej Brytanii" i "Fakt dla Irlandii" - to dwa nowe
tygodniki wydawnictwa Axel Springer Polska przeznaczone dla Polaków
mieszkających na Wyspach Brytyjskich. Pierwsze ich numery dostępne
są w sprzedaży od dziś.
18.09.2008 08:00
W obu tygodnikach czytelnicy znaleźć mogą informacje z Polski i świata, poradniki, przewodniki i raporty dotyczące życia w Wielkiej Brytanii i Irlandii - edukacji, świadczeń socjalnych czy służby zdrowia. Nie brakuje także plotek i informacji sensacyjnych, ale nie dominują one w pismach. Tygodniki zawierają również serwis sportowy oraz dodatek "Fakt TV" z programem telewizyjnym polskich stacji. W sumie objętość każdego z nich to 32 strony w formacie zbliżonym do "Faktu" wydawanego w Polsce. Drukowane są na papierze gazetowym.
"Fakt dla Wielkiej Brytanii" kosztuje 1,20 funta, a "Fakt dla Irlandii" - 1,5 euro. W sumie nakład obu wersji to 30 tys. egz. Wydawca zakłada, że sprzedawać się będzie z tego 50-60 proc. Brytyjskie wydanie będzie można kupić w około 7 tys. punktów sprzedaży prasy w Wielkiej Brytanii, m.in. w hipermarketach oraz polskich i etnicznych sklepach. Za jego dystrybucję odpowiada firma Quickmarsh Distributions. "Fakt dla Irlandii" dostępny będzie w 3,7 tys. irlandzkich punktów sprzedaży poprzez firmę Newspread Ltd. Pismo będzie również dystrybuowane w miejscach, w których zakupy robią polscy emigranci
Redaktorem naczelnym obu wydań tygodnika jest Jan Domaniewski, wicenaczelny "Faktu" w Polsce, który odpowiadał już za irlandzkie wydania "Faktu" w czasie Euro 2008. Pracę redakcji w Warszawie wspomagają korespondenci w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Od strony biznesowej przedsięwzięcie koordynuje Joanna Szczypek, a sprzedażą reklam zajmuje się dział sprzedaży międzynarodowej w biurze reklamy prasy codziennej Axel Springer Polska.
Wprowadzenie "Faktu dla Wielkiej Brytanii" i "Faktu dla Irlandii" wsparte jest kampanią w lokalnych stacjach radiowych i najpopularniejszych serwisach internetowych, a także promocją w punktach sprzedaży i w tytułach Axel Springer Polska. Za kreację i zakup mediów odpowiada w całości wydawnictwo.