"Fakt. Gazeta Codzienna" od 22 października na rynku
Przygotowywany od kilku miesięcy przez Axel Springer Polska dziennik pojawi się na rynku 22 października i będzie miał tytuł "Fakt. Gazeta Codzienna" - poinformowała dyrektor ds. public relations wydawnictwa Marzena Daszkiewicz.
Redaktorem naczelnym gazety jest Grzegorz Jankowski (był m.in. zastępcą redaktora naczelnego "Newsweeka", pracował też w "Życiu"), wicenaczelni to: Tomasz Kontek i Robert Krasowski. Zespół dziennika liczy ponad sto osób. Wśród dziennikarzy są osoby związane niegdyś z "Życiem" i "Super Expressem".
"Bardzo długo i starannie przygotowywaliśmy się do uruchomienia naszego nowego tytułu. To bez wątpienia największe i najtrudniejsze przedsięwzięcie wydawnicze, z jakim mieliśmy do tej pory do czynienia" - powiedział prezes zarządu Axel Springer Polska Wiesław Podkański.
Początkowo dziennik będzie drukowany w 700 tysiącach egzemplarzy (to rekordowy nakład na polskim rynku), stopniowo ma dojść do miliona. Wprowadzeniu gazety na rynek będzie towarzyszyć kampania promocyjna, którą przygotowała agencja PZL, zakupem mediów zajmuje się HMS Carat. Kampania obejmie wszystkie dostępne media: prasę, radio, telewizję i outdoor. Zaplanowana jest również promocja w punktach sprzedaży na terenie całej Polski. Według nieoficjalnych informacji, kampania ma być prowadzona intensywnie w ciągu trzech dni 19-21 października.
Dziennik ma być odpowiednikiem popularnego w Niemczech dziennika bulwarowego "Bild".