Effie: najwięcej nominacji dla Grey i MediaCom
Ogłoszone zostały nominacje do nagrody Effie. W tym roku otrzymało
je ponad 50 proc. spośród zgłoszonych prac (52 prace z nadesłanych
przez agencje reklamowe oraz 29 przez domy mediowe). W ilości
nominacji prowadzą: Grey Worldwide Warszawa (wśród agencji) i
MediaCom Warszawa (wśród domów mediowych).
29.08.2007 08:00
Agencja Grey Worldwide Warszaw otrzymała w sumie sześć nominacji. Po trzy nominacje zdobyły DDB Warszawa, Just, JWT, Leo Burnett Warszawa, McCann Erickson Warszawa, Publicis, Saatchi & Saatchi, TBWA, Testardo Red Cell i Young & Rubicam. Dwie nominacje otrzymały natomiast BBDO Warszawa, Brain i G7. Po jednej nominacji przypadło BNA, DougFaberFamily, Euro RSCG, Legend Group, Lowe GGK, PZL, Red8 Communications Group, Tomorrow i Zero 7.
Lider w liczbie nominacji wśród domów mediowych, czyli MediaCom zdobył ich dziewięć. Siedem nominacji przypadło Mediaedge:cia, pięć otrzymał Starcom, zaś po dwie MindShare, Universal McCann i ZenithOptimedia Group. Po jednej nominacji zdobyły Guideline i PanMedia Western.
W dniach 7 i 10 września jury na posiedzeniu w Pałacyku Sobańskich oceni prace nominowane, pod kątem przyznania im nagród. Członkami jury jak co roku są przedstawiciele reklamodawców, agencji reklamowych, domów mediowych, niezależni specjaliści, reprezentanci firm badawczych i nauki. Jury dla agencji reklamowych liczy 80 osób, a dla domów mediowych 40.
Nagrody wręczone zostaną na gali finałowej, która się odbędzie 22 października w Warszawie.
Effie Awards to odbywający się co roku konkurs efektywności w reklamie, w którym nagradzane są najskuteczniejsze kampanie reklamowe. Nagroda w USA przyznawana jest od 1970. Polską edycję od 1999 roku prowadzi Stowarzyszenie Agencji Reklamowych.