Dziura ma dobę
24 godziny – to maksymalny czas, w jakim zostanie naprawiona nawierzchnia lub oznakowanie na ulicy, po której kursuje komunikacja miejska.
23.02.2005 | aktual.: 23.02.2005 07:22
Zarząd Dróg Miejskich określił standardy utrzymania dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych w Warszawie. Zostały one zawarte w umowie z Zakładem Remontów i Konserwacji Dróg, który od początku roku wykonuje na zlecenie ZDM-u prace związane z bieżącymi remontami i naprawami jezdni, chodników, znaków drogowych, sygnalizacji poziomej i ekranów dźwiękochłonnych.
Wszystkie drogi, po których kursuje komunikacja miejska, będą patrolowane co najmniej raz na 24 godziny (pozostałe co 48 godzin). W przypadku odkrycia dziury lub otrzymania zgłoszenia o awarii miejsce zostanie oznakowane i zabezpieczone w ciągu 2 godzin. Uszkodzenia zagrażające bezpieczeństwu ruchu zostaną usunięte w ciągu 24 godzin. Usterki niezagrażające bezpieczeństwu kierowców, pieszych i rowerzystów będą usuwane najpóźniej w ciągu 7 dni (14 dni na drogach wojewódzkich i powiatowych).
– Ubytki w jezdniach są uzupełniane w miarę możliwości – zapewnia Adam Stawicki z biura prasowego ZDM-u. – Ludziom może się wydawać, że jest dużo dziur, bo część ulic, których naprawa należy do urzędów dzielnic, jest gorzej utrzymana.
ZDM będzie kontrolował, czy ZRiKD wywiązuje się z umowy i naprawia uszkodzenia na czas. Jeśli prace będą się opóźniały, firma będzie ponosiła kary finansowe.