"Dziennik" nie zaszkodził "Gazecie Wyborczej"
Tydzień po debiucie na rynku nowej gazety "Dziennik" wzrosła średnia sprzedaż "Gazety Wyborczej".
Średnia dzienna sprzedaż "Gazety Wyborczej" wydawanej przez Agorę w ciągu siedmiu dni od wejścia na rynek nowego konkurenta, wydawanego przez Axel Springer Polska "Dziennika", wyniosła 502.000 egzemplarzy - poinformowała "Gazeta" w środowym wydaniu.
Pierwszy numer "Dziennika" ukazał się na rynku we wtorek 18 kwietnia i w tym dniu sprzedał się w liczbie około 350 tys. egzemplarzy, wyszedł natomiast w nakładzie 800 tys. egzemplarzy.
"Po słabszym początku roku sprzedaż »Gazety« rośnie z miesiąca na miesiąc" - czytamy w "Gazecie".
Średnia sprzedaż "Gazety" w styczniu spadła o 12,9 proc. w ujęciu rocznym i wyniosła 385.353 sztuk.
Natomiast w lutym 2006 roku średnia dzienna sprzedaż "Gazety" spadła o 1,9 proc. do 415.319 egzemplarzy.
Sprzedaż "Gazety Wyborczej" w lutym w stosunku do stycznia wzrosła o niemal 8 proc.
Przypomnijmy, że po czterech dniach od debiutu 'Dziennik' koncernu Axel Springer Polska sprzedał średnio 317 tys. egzemplarzy - wynika z sondażu kolportażowego. Najlepszy był dzień debiutu – wydawca sprzedał od 380 do 400 tys. egz. W środę sprzedaż spadła do 310 – 330 tys., w czwartek do 270 – 290 tys., a w piątek wyniosła 290 – 310 tys.