Dzięki DVR rośnie popularność telewizji
Kolejny raport firmy Nielsen wskazuje, że mimo ogromnej
popularności Internetu spędzamy coraz więcej czasu przed
telewizorem. Dzieje się tak dzięki rosnącej popularności DVR, czyli
cyfrowych magnetowidów.
18.02.2008 08:00
Dzięki DVR nagrywanie wybranych programów na cyfrowe nośniki danych jest niezwykle proste i użyteczne. Widzowie mają możliwość szczegółowego, indywidualnego doboru tego, co pragną obejrzeć.
Wbrew stereotypom o mężczyznach kochających technologiczne gadżety, z cyfrowych magnetowidów korzystają przede wszystkim kobiety, należące do klasy średniej. Oglądanie nagranych programów stanowiło średnio aż połowę ogólnego czasu spędzanego przed telewizorem przez kobiety. Mężczyźni w wieku od 18 do 34 lat używają DVR najrzadziej.
Okazuje się, że osoby rzadko korzystające z DVR ogólnie oglądają mniej telewizji, jednak stanowią aż 70% całkowitej liczby posiadaczy tych urządzeń. Zwykle są to użytkownicy o wysokich zarobkach, posiadające przynajmniej jeden ekran wyświetlający HDTV.
Źródło: Electronista