Dwa miliony euro kary dla koncernu Carrefour
Sąd okręgowy w Evry na południe od Paryża skazał francuski koncern handlu detalicznego Carrefour na grzywnę dwóch mln euro za nierzetelną reklamę, sprzedawanie towarów poniżej ich wartości oraz zmowy z dostawcami - poinformował we wtorek Carrefour.
26.06.2007 | aktual.: 26.06.2007 18:11
Wydane przez Carrefoura - drugą największą światową spółkę handlu detalicznego po amerykańskim Wal-Mart - oświadczenie deklaruje "zaskoczenie surowością" orzeczenia sądu. "Carrefour zastrzega sobie prawo do apelacji" - napisano w oświadczeniu.
Koncernowi zarzucono, że reklamował produkty, które nie były osiągalne w wystarczającej ilości już od pierwszych dni sprzedaży.
Carrefourowi zarzucono również, że sprzedawał artykuły za ceny inne od tych zamieszczonych w katalogu sprzedaży. Na przykład lodówki występowały w promocji za 229 euro, a w rzeczywistości sprzedawano je za 339 euro.
Dochód Carrefoura w 2006 roku wynosił 77,9 mld euro, o 6,6% więcej niż w roku poprzednim. Zysk neto firmy wyniósł 2,27 mld euro.