Trwa ładowanie...
d3u6lok
24-11-2003 08:23

Druga rewolucja seksualna

Technologia nie po raz pierwszy zmienia nasze obyczaje i nasz romans. Ale tym razem mamy chyba do czynienia z największą rewolucją seksualną od czasu wynalezienia pigułki antykoncepcyjnej - pisze Krystyna Romanowska w najnowszym numerze tygodnika „Newsweek”.

d3u6lok
d3u6lok

Wchodzimy w epokę drugiej rewolucji seksualnej. Pierwsza, sprzed blisko półwiecza, była dzieckiem przemysłu farmaceutycznego. Pigułka wyzwoliła nas od strachu przed niechcianą ciążą, przegoniła duchy wiktoriańskiego wstydu, otwierając nas na radości seksu – pisze dziennikarka tygodnika. Siłą sprawczą drugiej rewolucji są nowoczesne technologie, na czele z Internetem.

"Szukanie partnerów w Internecie to socjologiczny przełom na miarę kontroli urodzin czy wynalezienia samochodu" - „Newsweek” cytuje we wrześniowy "U.S. News and World Report" amerykański kulturoznawca Barbara Dafoe Whiteheas, badająca relacje we współczesnym małżeństwie. Internet i komórki realizują skrywane marzenia milionów ludzi: nie narobić się, a zjeść zakazany owoc albo przynajmniej mieć dużo frajdy. Najczęściej z seksu oczywiście. Ale nie tylko. Także z samego romansowania, flirtowania z kimś czy nawet zwykłego świntuszenia - dzisiaj dziecinnie prostego.

Ale o tych, którym nie w głowie przelotny seks i krótkotrwałe romanse, sieć też nie zapomniała. Szukający poważnego partnera na całe życie zamieszczają w Internecie swoje zdjęcia i wyczerpujące oferty matrymonialne, bo gdzie, jak nie tutaj - wśród milionów podobnie szukających - prawdopodobieństwo odnalezienia swojej drugiej połowy jest największe? – pyta retorycznie Krystyna Romanowska.

d3u6lok
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3u6lok
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj