DPD Masterlink inwestuje w województwie pomorskim
W pierwszej połowie 2007 roku w okolicach Gdańska powstanie nowoczesny oddział firmy DPD Masterlink.
Obiekt liczący w końcowym etapie prawie 5 000 m2 będzie niewiele mniejszy od obecnej, największej sortowni firmy, mieszczącej się w Lućmierzu. Wartość inwestycji pomorskiej wyniesie ponad 10 mln PLN.
Działka, zakupiona pod budowę nowego obiektu, usytuowana jest w pobliżu obwodnicy Trójmiasta, w odległości kilku kilometrów od centrum Gdańska. Nowy oddział będzie widoczny dla pojazdów przejeżdżających obwodnicą.
Budowa obiektu ma się odbywać w dwóch etapach. W I etapie, który rozpocznie się jeszcze w tym roku, przekazane zostanie do użytkowania 2946 m2 powierzchni, w tym 55 bram kurierskich oraz 11 doków przeładunkowych. Termin rozpoczęcia drugiego etapu rozbudowy obiektu będzie uzależniony od potrzeb operacyjnych oddziału.
Współpraca z władzami lokalnymi w ramach planowanej inwestycji od początku przebiega bardzo sprawnie. W celu stworzenia dojazdu do sortowni oraz usprawnienia ruchu na terenie obiektu, DPD Masterlink uzyskał zgodę od gminy Kolbudy na przebudowę ulicy Starowiejskiej. Inwestycja spotkała się z dużym zainteresowaniem oraz przychylnością szczególnie ze strony Wójta Gminy Kolbudy - Leszka Grombali. Powstanie dużego, nowego oddziału DPD Masterlink będzie wiązało się z tworzeniem nowych miejsc pracy w tym regionie.
Inwestycja podyktowana jest dużą dynamiką rozwoju DPD Masterlink. Obsługa rosnącej liczby przesyłek, których z roku na rok przybywa ok. 40 procent, wymaga modernizacji istniejącej, oraz tworzenia nowej infrastruktury budowlanej w całym kraju. Do tej pory firma korzystała z dzierżawy obiektów i gruntów. Obecnie strategia została zmieniona i w następnych latach będą dokonywane zakupy kolejnych gruntów pod budowę oddziałów i sortowni w różnych miastach Polski.
Rafał Nawłoka, Dyrektor Generalny DPD Masterlink powiedział: „Inwestycje są jasnym sygnałem dla naszych pracowników i klientów, iż firma jest stabilna finansowo i poważnie myśli o rozwoju i inwestowaniu w Polsce. Rozbudowana oraz zmodernizowana sieć oddziałów pozwoli firmie także na rozwój działalności międzynarodowej. Zmiana marki z Masterlink na DPD a tym samym budowanie nowego międzynarodowego wizerunku firmy to obecnie główny kierunek rozwoju DPD Masterlink. Chcemy być nie tylko znaczącym graczem na rynku polskim, ale także wykorzystać silną pozycję marki DPD w Europie i zwiększyć udział firmy w segmencie usług międzynarodowych.”