'Diversity' po raz szósty
Motorola kontynuuje przełamujący stereotypy płci program edukacyjny 'Diversity'.
29.01.2006 20:48
Motorola rozpoczyna szóstą edycję ogólnokrajowego programu edukacyjnego “Diversity”, skierowanego do uczniów polskich liceów i techników. Akcja ma zachęcić młodzież, a zwłaszcza dziewczęta, do wyboru kierunków studiów związanych z informatyką. Głównym założeniem programu, zgodnie z realizowaną w Motoroli ideą różnorodności, jest zmiana stereotypowego postrzegania inżyniera jako zawodu wyłącznie dla mężczyzn.
W tym roku zadaniem uczestników będzie stworzenie strony internetowej, której tematem będzie “Świat bez słów”. W konkursie mogą wziąć udział 4-6 osobowe zespoły uczniów pod opieką nauczyciela. Minimum połowę grupy muszą stanowić dziewczęta. Nową, nieobowiązkową kategorią w konkursie jest “Najlepsza gra” - trzeba ją stworzyć zgodnie z tematem tegorocznej edycji i umieścić na stronie internetowej. Wyniki uzyskane w tej kategorii nie przesadzają jednak o zakwalifikowaniu zespołów do finału.
– Coraz większa popularność konkursu bardzo nas cieszy i świadczy o tym, że tego typu akcje są potrzebne. W ciągu pięciu lat trwania “Diversity” uczestniczyło w nim 4 tysiące uczniów. W 2000 roku, gdy ruszał program, dziewczęta stanowiły ok. 2% wszystkich osób studiujących informatykę na krakowskich uczelniach. Dzisiaj kobiety stanowią średnio 10% studentów informatyki na uczelniach w całej Polsce. Wierzymy, że akcja Motoroli również przyczyniła się do tego wzrostu – mówi Justyna Ożóg, koordynator projektu “Diversity”.
Dla uczestników konkursu Motorola przygotowała warsztaty przybliżające zagadnienia związane z metodologią i testowaniem projektu, a także językami programowania (m.in. HTML, DHTML i Java Script). Nowością będą zajęcia poświęcone tworzeniu gier oraz ergonomii stron internetowych.
Ceremonia wręczenia nagród odbędzie 19 czerwca w auli Krakowskiej Szkoły Wyższej. Nagrody zostaną rozdane w 4 kategoriach: “Najlepsza grafika”, “Najciekawsze ujęcie tematu”, “Najbardziej przyjazny interfejs użytkownika” oraz “Najciekawsza gra”. Swoje wyróżnienia przyznają także internauci oraz publiczność zgromadzona podczas ceremonii.
Szczegółowe informacje dotyczące regulaminu konkursu, rejestracji, warsztatów i zdjęcia z ubiegłorocznych edycji dostępne są na oficjalnej stronie www.diversity.pl. Zgłoszenia chęci uczestnictwa będą przyjmowane do 13 marca 2006 roku.
Patronami medialnymi tegorocznej edycji “Diversity” są: Magazyn Komputerowy “Enter”, Onet.pl, Edulandia.pl oraz Feminoteka. Partnerzy: Hewlett Packard, Logitech Polska oraz Federacja Gmin i Powiatów RP.