Debata w TVP chętniej oglądana niż w TVN
"Wieczór wyborczy" w TVP oglądało średnio 3,7 mln Polaków a w TVN 1,65 mln. Z reklam telewizja TVN zarobiła 2 169 510 zł a TVP 1 tylko 334 900 zł.
Prognozy wyników niedzielnych wyborów parlamentarnych polscy widzowie mogli śledzić w studiach wyborczych przygotowanych przez TVP1 oraz wspólnie przez TVN i TVN 24.
Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research rywalizację o widzów wygrała telewizja publiczna. Pierwszą część studia wyborczego zorganizowanego przez TVP1 - trwającego mniej więcej do godziny 23 - oglądało średnio 3,7 mln Polaków którzy ukończyli 18 lat. W tym samym czasie relacje zorganizowaną przez TVN i TVN24 oglądało średnio 1,65 mln pełnoletnich Polaków.
Total Individuals
Channel
Start time
End time
AMR
AMR %
SHR %
TVP1
19:54:52
22:53:10
3 996 498
11,16%
26,63%
23:23:12
24:56:06
1 153 306
3,22%
27,14%
Average TVP1
3 022 503
8,44%
26,69%
TVN
19:50:05
23:11:14
1 696 618
4,74%
11,66%
Average TVN
1 696 618
4,74%
11,66%
Znacznie większa była liczba osób która choć na chwilę zechciała zapoznać się z tym co dzieje się w studiach wyborczych - zasięg studia wyborczego zorganizowanego przez TVP1 wyniósł 14,82 mln pełnoletnich Polaków, zaś zasięg audycji zorganizowanych przez TVN i TVN24 8,6 mln.
W czasie pierwszej godziny (20-21) Studio wyborcze w TVP1 oglądało średnio 4,37 mln dorosłych widzów, zaś łączna widownia obu stacji TVN wyniosła w tym czasie średnio 1,83 mln. Co ciekawe w tym samym czasie (20-21) w TVP2 trwała końcowa relacja z finału ME siatkarek i przyciągnęła ona 4,69 mln dorosłych widzów.
Kolejna godzina studia wyborczego (21-22) to naturalny spadek widowni relacji wyborczych (odpowiednio TVP1: 3,71 mln, TVN i TVN 24 łącznie: 1,73 mln) TVP 2 zaś, mimo iż sam mecz zakończył się przed 21 i w tej godzinie nadawane były jedynie rozmowy i relacje po meczu, zebrała w tym czasie jeszcze 3,62 mln. dorosłych widzów.
Ostatnia godzina pierwszej części relacji wyborczych (22-23) to już tylko średnio 3 mln widzów TVP1 i 1,33 mln łącznie w obu TVN-ach. W tej godzinie łączna widownia TVP2 i Polsatu wyniosła 4,04 mln widzów.
Jak wynika z tych samych danych telewizja TVN z reklam zarobiła 2 169 510 zł a TVP 1 tylko 334 900 zł.
Wieczór Wyborczy w TVN oglądało więcej kobiet niż mężczyzn. W TVP 1 struktura widzów rozłożyła się niemal równomiernie.
Kanał
Początek
Koniec
Profile
Profile DetailsVariable
ADH %
TVP1
19:54:52
22:53:10
Sex
Males
48,85%
Females
51,15%
Age
4-9 lat
1,06%
10-15 lat
2,75%
16 - 19
2,60%
20 - 24
2,96%
25 - 29
3,89%
30 - 34
4,76%
35 - 39
4,20%
40 - 44
6,93%
45 - 49
10,42%
50 - 54
9,80%
55 - 59
9,59%
60+
41,03%
City size
Rural
38,26%
< 50 tys.
25,45%
50-100 tys.
7,46%
100-200 tys.
6,92%
200 tys.
21,91%
Education
Low
49,53%
Secondary
32,34%
High
14,32%
Other
3,81%
23:23:12
24:56:06
Sex
Males
48,90%
Females
51,10%
Age
4-9 lat
0,63%
10-15 lat
2,06%
16 - 19
1,96%
20 - 24
4,28%
25 - 29
5,34%
30 - 34
8,41%
35 - 39
2,07%
40 - 44
10,16%
45 - 49
14,26%
50 - 54
9,62%
55 - 59
13,63%
60+
27,58%
City size
Rural
28,18%
< 50 tys.
28,40%
50-100 tys.
9,39%
100-200 tys.
8,75%
200 tys.
25,28%
Education
Low
42,31%
Secondary
34,64%
High
20,36%
Other
2,69%
TVN
19:50:05
23:11:14
Sex
Males
42,19%
Females
57,81%
Age
4-9 lat
0,57%
10-15 lat
3,97%
16 - 19
4,33%
20 - 24
4,39%
25 - 29
8,64%
30 - 34
7,33%
35 - 39
7,23%
40 - 44
8,34%
45 - 49
10,20%
50 - 54
12,23%
55 - 59
9,33%
60+
23,44%
City size
Rural
24,78%
< 50 tys.
19,61%
50-100 tys.
7,06%
100-200 tys.
10,64%
200 tys.
37,92%
Education
Low
48,21%
Secondary
33,27%
High
13,97%
Other
4,55%