Debata w TVP chętniej oglądana niż w TVN

"Wieczór wyborczy" w TVP oglądało średnio 3,7 mln Polaków a w TVN 1,65 mln. Z reklam telewizja TVN zarobiła 2 169 510 zł a TVP 1 tylko 334 900 zł.

Prognozy wyników niedzielnych wyborów parlamentarnych polscy widzowie mogli śledzić w studiach wyborczych przygotowanych przez TVP1 oraz wspólnie przez TVN i TVN 24.

Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research rywalizację o widzów wygrała telewizja publiczna. Pierwszą część studia wyborczego zorganizowanego przez TVP1 - trwającego mniej więcej do godziny 23 - oglądało średnio 3,7 mln Polaków którzy ukończyli 18 lat. W tym samym czasie relacje zorganizowaną przez TVN i TVN24 oglądało średnio 1,65 mln pełnoletnich Polaków.

Total Individuals

Channel

Start time

End time

AMR

AMR %

SHR %

TVP1

19:54:52

22:53:10

3 996 498

11,16%

26,63%

23:23:12

24:56:06

1 153 306

3,22%

27,14%

Average TVP1

3 022 503

8,44%

26,69%

TVN

19:50:05

23:11:14

1 696 618

4,74%

11,66%

Average TVN

1 696 618

4,74%

11,66%

Znacznie większa była liczba osób która choć na chwilę zechciała zapoznać się z tym co dzieje się w studiach wyborczych - zasięg studia wyborczego zorganizowanego przez TVP1 wyniósł 14,82 mln pełnoletnich Polaków, zaś zasięg audycji zorganizowanych przez TVN i TVN24 8,6 mln.

W czasie pierwszej godziny (20-21) Studio wyborcze w TVP1 oglądało średnio 4,37 mln dorosłych widzów, zaś łączna widownia obu stacji TVN wyniosła w tym czasie średnio 1,83 mln. Co ciekawe w tym samym czasie (20-21) w TVP2 trwała końcowa relacja z finału ME siatkarek i przyciągnęła ona 4,69 mln dorosłych widzów.

Kolejna godzina studia wyborczego (21-22) to naturalny spadek widowni relacji wyborczych (odpowiednio TVP1: 3,71 mln, TVN i TVN 24 łącznie: 1,73 mln) TVP 2 zaś, mimo iż sam mecz zakończył się przed 21 i w tej godzinie nadawane były jedynie rozmowy i relacje po meczu, zebrała w tym czasie jeszcze 3,62 mln. dorosłych widzów.

Ostatnia godzina pierwszej części relacji wyborczych (22-23) to już tylko średnio 3 mln widzów TVP1 i 1,33 mln łącznie w obu TVN-ach. W tej godzinie łączna widownia TVP2 i Polsatu wyniosła 4,04 mln widzów.

Jak wynika z tych samych danych telewizja TVN z reklam zarobiła 2 169 510 zł a TVP 1 tylko 334 900 zł.

Wieczór Wyborczy w TVN oglądało więcej kobiet niż mężczyzn. W TVP 1 struktura widzów rozłożyła się niemal równomiernie.

Kanał

Początek

Koniec

Profile

Profile DetailsVariable

ADH %

TVP1

19:54:52

22:53:10

Sex

Males

48,85%

Females

51,15%

Age

4-9 lat

1,06%

10-15 lat

2,75%

16 - 19

2,60%

20 - 24

2,96%

25 - 29

3,89%

30 - 34

4,76%

35 - 39

4,20%

40 - 44

6,93%

45 - 49

10,42%

50 - 54

9,80%

55 - 59

9,59%

60+

41,03%

City size

Rural

38,26%

< 50 tys.

25,45%

50-100 tys.

7,46%

100-200 tys.

6,92%

200 tys.

21,91%

Education

Low

49,53%

Secondary

32,34%

High

14,32%

Other

3,81%

23:23:12

24:56:06

Sex

Males

48,90%

Females

51,10%

Age

4-9 lat

0,63%

10-15 lat

2,06%

16 - 19

1,96%

20 - 24

4,28%

25 - 29

5,34%

30 - 34

8,41%

35 - 39

2,07%

40 - 44

10,16%

45 - 49

14,26%

50 - 54

9,62%

55 - 59

13,63%

60+

27,58%

City size

Rural

28,18%

< 50 tys.

28,40%

50-100 tys.

9,39%

100-200 tys.

8,75%

200 tys.

25,28%

Education

Low

42,31%

Secondary

34,64%

High

20,36%

Other

2,69%

TVN

19:50:05

23:11:14

Sex

Males

42,19%

Females

57,81%

Age

4-9 lat

0,57%

10-15 lat

3,97%

16 - 19

4,33%

20 - 24

4,39%

25 - 29

8,64%

30 - 34

7,33%

35 - 39

7,23%

40 - 44

8,34%

45 - 49

10,20%

50 - 54

12,23%

55 - 59

9,33%

60+

23,44%

City size

Rural

24,78%

< 50 tys.

19,61%

50-100 tys.

7,06%

100-200 tys.

10,64%

200 tys.

37,92%

Education

Low

48,21%

Secondary

33,27%

High

13,97%

Other

4,55%

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)