Czeka nas masowy wysyp maili reklamowych

W 2006 roku o 45% wzrośnie liczba maili wysyłanych w kampaniach e-mailingowych.

Udział emailingu w tworzeniu więzi z klientem oraz w skutecznym docieraniu do nowych odbiorców stale rośnie. Ma to odzwierciedlenie w statystykach wysyłek dokonywanych za pomocą systemu Jet.Mail. W pierwszym półroczu wysłano prawie 29 milionów maili, do końca roku może to być nawet 57 milionów. W porównaniu z rokiem ubiegłym to wzrost o 45% - to główne wnioski z raportu na temat emailingu, przygotowanego przez Interactive Marketing Partner należąca do Grupy CR Media Consulting.

W 2005 roku wzrost liczby wysyłanych maili w ramach kampanii mailinowgych w stosunku do roku 2004 wyniósł 150%. Według szacunków, w 2006 roku dynamika ta wyniesie około 45%.

Ewolucja emailingu wynika zarówno ze wzrostu zainteresowania przedsiębiorców reklamą internetową oraz z dynamicznego wzrostu liczby Internautów. Obecnie szacuje się, że jest ich już ponad 11 milionów, podczas gdy na początku roku było ich około 9 milionów.

Trendy roczne wskazują, że najmniejsza liczba wysyłek dokonywana jest w pierwszych miesiącach roku – styczeń i luty oraz w okresie przedwakacyjnym. Pod koniec roku liczba wysyłek jest najwyższa, co można być związane z okresem przedświątecznym oraz zamykaniem budżetów reklamowych.

Wysyłane emaile można podzielić na wysyłki reklamowe oraz newslettery. W ramach kampanii mailingowych stale wzrasta znaczenie newsletterów na rzecz wysyłek reklamowych. W pierwszym półroczu 2005 newslettery stanowiły 57% wszystkich wysyłanych maili, natomiast w analogicznym okresie bieżącego roku stanowią one już 65%. Odpowiednio wysyłki reklamowe obejmowały 43% i 35% wysyłanych maili.

38% internautów otwiera otrzymane newslettery natomiast 26,3% osób otwiera maile reklamowe. Ogólna liczba otwieranych maili reklamowych, które internauci otrzymują w ramach wysyłek jest znacznie większa niż liczba unikalnych otwarć. Oznacza to, że internauci przechowują interesujące reklamy i wracają do nich po jakimś czasie. Coraz większe znaczenie ma personalizacja emaili, czyli dopasowywanie ich treści do odbiorcy. Takie podejście jest możliwe dzięki gromadzeniu coraz większej ilości informacji o odbiorcach emailingu. W pierwszej połowie 2006 roku 64% wysyłek to właśnie wysyłki spersonalizowane.

Raport przygotowany przez Interactive Marketing Partner na podstawie danych systemu Jet.Mail pokazuje stały wzrost zainteresowania emailingiem zarówno ze strony przedsiębiorców jak i internautów. W przyszłości można spodziewać się dalszego rozwoju newsletterów dopasowanych do potrzeb odbiorców (czyli tergetowanie behawioralne i personalizacja).

Jet.Mail jest systemem przez który do tej pory wysłano ponad 100 milionów maili w kampaniach takich reklamodawców Orange, Era, Discovery Channel, Warner Bros, Puls Biznesu, Wirtualnemedia.pl, e-prawnik.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)