PolskaCzarzasty: nadawcy niepubliczni kłamią

Czarzasty: nadawcy niepubliczni kłamią

Jako konfabulacje i nieprawdy określił Włodzimierz Czarzasty z KRRiT twierdzenia nadawców niepublicznych, iż członkowie Rady, w tym on, wykorzystując swoją władzę próbują wpływać na strukturę własnościową mediów.

11.04.2002 | aktual.: 22.06.2002 14:29

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Takie opinie nadawcy wyrazili podczas czwartkowej debaty na temat niezależności mediów, zorganizowanej z inicjatywy Centrum Monitoringu Wolności Prasy, działającego przy SDP, i dziennika Rzeczpospolita.

O tym, że _ niektórzy członkowie Rady bardzo "twórczo" zaangażowali się w tworzenie struktury udziałowej mediów, szczególnie nadawców lokalnych_ - mówił też Kazimierz Gródek z radia RMF FM. Jako przykład podał sytuację, której - jak twierdzi - był świadkiem, kiedy jeden z członków KRRiT Włodzimierz Czarzasty miał zasugerować spółce Multimedia (powiązanej z RMF FM) zmianę struktury udziałowej jako warunek uzyskania koncesji.

Czarzasty twierdzi, że Gródek kłamie. Ja wyraziłem, wyrażam i będę wyrażał takie zdanie, że jeżeli jest jeden rynek i są dwie firmy, które ze sobą konkurują na tym rynku, a właścicielami tych firm jest jedna osoba, to jest to dla mnie niezrozumiała i niezdrowa sytuacja - powiedział. Taka sytuacja - mówił Czarzasty - wystąpiła w przypadku spółki Multimedia, której 50% udziałów ma CR Media, reprezentowane przez Ryszarda Wojciechowskiego. Ta sama spółka CR Media jest w 100% właścicielem grupy Ad Point. Obie spółki - według Czarzastego - przedstawiły KRRiT plan zdobycia rynku rozgłośni lokalnych.

Na spotkaniu z przedstawicielami obu firm Czarzasty miał powiedzieć, że ta sprawa musi być wyjaśniona i powinna być jasność, jeśli chodzi o strukturę kapitałową. (miz)

czarzastykrritnadawcy
Komentarze (0)