Czabański: nie będę likwidował Polskiego Radia
Nie dopuszczam do siebie myśli o likwidacji abonamentu. Tak jak nie dopuszczam w tej chwili do likwidacji jakichkolwiek ważnych audycji radiowych z racji tego, że za pół roku może zacząć nam brakować pieniędzy - oświadcza w rozmowie opublikowanej przez "Nasz Dziennik" prezes Polskiego Radia Krzysztof Czabański. Jeśli ktoś chce likwidować Polskie Radio, to niech to robi na w własny rachunek, ja tego robił nie będę - mówi.
02.05.2008 | aktual.: 02.05.2008 02:48
Czabański sądzi, że Platforma nie uzyska dla pomysłu likwidacji abonamentu poparcia politycznego, nawet u sojusznika koalicyjnego i dlatego pomysł ten wyląduje w koszu.
Prezes Polskiego Radia przestrzega, że punktu widzenia upowszechniania kultury, edukacji, w tym edukacji historycznej, czyli najważniejszych elementów misji, również tej informacyjnej i publicystyki, to upadek Radia oznaczałby praktycznie upadek medium, które jako jedyne nie stosuje się do reguł komercyjnych.
Wskazuje, że mentalność komercyjna jest jeszcze gorsza niż mentalność partyjno-cenzorska. Komercja narzuca, niestety, tabloidowy sposób myślenia o świecie - podkreśla Krzysztof Czabański. (PAP)